Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hängsele modell blöja!!

• jester

Medlem
    10 februari, 2010 vid 13:01
  • p-malmkvist

Medlem
    10 februari, 2010 vid 15:10

Dakine xt verkar bra men det finns ingen butik som har L kvar, som jag tror är rätt storlek för mig..

• andersbq

Medlem
    10 februari, 2010 vid 15:40

Anders B x 2 (du vet 1:an och 11:a) som båda lider av dåliga ryggar rekommenderar Naish Balance, eller om man vill köra annat märke så menar Anders (1) att Simmer Low Seat och DaKine XT Seat är likvärdiga.

• p-malmkvist

Medlem
    10 februari, 2010 vid 16:32
    andersbq;598061 wrote:
    Anders B x 2 (du vet 1:an och 11:a) som båda lider av dåliga ryggar rekommenderar Naish Balance, eller om man vill köra annat märke så menar Anders (1) att Simmer Low Seat och DaKine XT Seat är likvärdiga.

Ok tack!!

Naish Balance verkar vara den med låg rygg, menar du den här?

http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=386

Kanske en känslig fråga men vilken storlek har du på selen?:grin: Borde själv ha ungefär samma och de har bara M och XL kvar..

• andersbq

Medlem
    10 februari, 2010 vid 18:19

Jo Anders & undertecknad har ju som bekant båda haft förmånen att ha Naish spons, och vi är båda överens om att den låga sittselen (Balance 2008 som är på de övre bilderna http://www.naishsails.com/2008/en/products/balance.html ) är bättre än den stora (Pro Seat). Vi tycker att den stora är väldigt mycket ”blöja”. Dock är det ju en smaksak, den stora ger aningen mer ryggstöd. Betänk som sagt att vi båda är gamla (sega)gubbar med ryggproblem och vi ändå föredrar lite mindre sittselar. Den stora selen som är i länken som du postade är alltså mycket bra men ”bylsig”.

PS Du har helt rätt med storleken, det är L som gäller!

• swe117

Medlem
    10 februari, 2010 vid 21:03
    P Malmkvist;598045 wrote:
    Ok!! Funderar på en hängsele med mera avlastning i jämförelse med den gamla sittselen jag har i dag..

Har någon testat denna och har bra/dålig kritik?

http://www.surfers.se/product.aspx?productId=1251&categoryid=147&brandid=-1

Har någon tips på annan mer avlastande sele för ländryggen?

Japp, köpte just en sådan i somras efter att ha krashat min DaKine Speedseat. Är stabil och bekväm, ger bra stöd och håller än. Sen ser den ju att vara bra att rygglanda på när man gör hardcore stops på sandreven:grin:

/ Uffe

• svartepeter

Medlem
    12 februari, 2010 vid 21:48

Jag har Naish Pro Seat och tycker precis som Anders skriver att den var lite bylsig och klumpig i början men det är mest en vanesak på land, den är ruggigt go när man kör med den, bra stöd för ryggen, bra vaddering och massor av möjligheter att justera krokhöjd och annat. Jag har haft lite rygg ont tidigare men sen jag bytte till denna selen har jag aldrig känt av något. Sen att min sele är köpt i Naish shopen i Kailua gör ju att jag kommer köra med den tills den faller i bitar 🙂

Rekomenderas.

Peter S-201

P Malmkvist;598070 wrote:
    Ok tack!!

Naish Balance verkar vara den med låg rygg, menar du den här?

http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=386

Kanske en känslig fråga men vilken storlek har du på selen?:grin: Borde själv ha ungefär samma och de har bara M och XL kvar..

• bicless

Medlem
    12 februari, 2010 vid 22:00

Rätt många som även gillar mystic, den har väldigt mycket support. Force shield är skön men då måste man byta kroken från kitekrok till vindsurfkrok. Fler dakine XT kommer för övrigt till sverige i Mars. Vi kommer blandannat saluföra dem.

• p-malmkvist

Medlem
    13 februari, 2010 vid 08:34
    Bicless;598341 wrote:
    Rätt många som även gillar mystic, den har väldigt mycket support. Force shield är skön men då måste man byta kroken från kitekrok till vindsurfkrok. Fler dakine XT kommer för övrigt till sverige i Mars. Vi kommer blandannat saluföra dem.

Jepp det är super med xt på lager så jag beställde en

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hängsele modell blöja!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.