Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hansen Sails, bilder
Taggad: racing
-
Hansen Sails, bilder
Publicerad av imported_macts på 9 maj, 2006 vid 14:48Hej
Kolla på nya Hansen Sails på http://www.devonboulon.com/ Under news finns ett par bilder.
jesper_b svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Provade supersprillans Hansen 11.6an igår i fint fulltryck och platt underbart vatten. Vilket segel!!! Helt otroligt stabilt, lätt och balanserat. Körde i princip inte mot någon och slängde bara upp det på känn, så det är svårt att säga något objektivt om prestandan. Känslan var dock att allt var 100% rätt, som om jag seglat med det en säsong minst och hade perfekt trim. Ska bli otroligt kul att segla mer på dessa extrema 10 lattade 6-cams segel utan en endaste rynka!
/Jesper B
-
Hej Jesper,
Kommer du att sälja Hansen Sails? Har du priser på seglen? Och slutligen, vet du vilka storlekar som finns/kommer att finnas (inkl slalomstorlekar)
-
MacTS
Det är tanken. Vi som beställde WW-segel har redan fått första leveans av stekheta purfärska Hansen. Hansen har haft grymt fullt upp att får fram segel till de som beställde WW men aldrig fick någon leverans. Man har prioriterat storlekaran 10.0, 10.8 och 11.6. ”Any day” har man även en 12.4 för leverans hit. Sedan fortsätter man ner i storlekarna. Slalom och speedsegel är defintivt med i planen. Hela idén med Hansen är att litet entusiastiskt high-end race fokus. Även master och bommar är det tänkt. Det som ett tag såg ut att bli slutet för Bill Hansens fantastiska segel – blev snarare en pånyttfödelse. Årets Hansen är en vidareutveckling av de redan färdiga WW 2006 Formula Race. Hansen hann klämma in lite nya erfarenheter från bland annat årets Midwinters i de rykande färska designerna.Datum, priser mm är dock för tidigt att prata om. Håll utkik, deras hemsida är under slutkonstruktion. Räkna dock inte med några fler leveranser till Sverige före sommaren.
/Jesper B
-
Tack Jesper. Bilderna såg onekligen fina ut på Devon B´s sida. Kul med lite konkurrens och ”nya” märken.
-
Kan bara hålla med Jeppe om att 11,6:an kändes otroligt stabilt och skönt att segla med…
Kör och Hansen Sails i år…JEPPE: Ska Hansen börja med master också??
-
Master/bommar: Har vi flyt slutar WW/GT helt med formulaprylar (varför utveckla och tillverka grymma formulamaster när man inte har några segel till dem?) och då tar Hansen över både mast och bomtillverkningen. Prylarna är ju grymma men det är bökigt att ha med WW/GT att göra rent affärsmässigt – mycket bättre om det blir urtrevliga Hansen-gänget.
Tack Mattias för att jag fick prova Lorchen – den kändes grym!
/Jesper
-
För mig som missat en del av infon (förlåt att jag är lat och inte letar), vad är det som hänt ww? Jag har hajat så mycket som att Hansen gjort en ”barry spanier” och startat eget, men hur är det med ww? Har de kollapsat helt, eller kastat ut honom för att fokusera på freeride, vågor, sportbilar i monofilm eller nåt annat marknadssegment?
-
Rasmus_W wrote:För mig som missat en del av infon (förlåt att jag är lat och inte letar), vad är det som hänt ww? Jag har hajat så mycket som att Hansen gjort en ”barry spanier” och startat eget, men hur är det med ww? Har de kollapsat helt, eller kastat ut honom för att fokusera på freeride, vågor, sportbilar i monofilm eller nåt annat marknadssegment?
Finns ett antal trådar om detta på starboards forum, men deras sökmotor verkar lite vilsen….
hittade denna tråd (läs här) men det finns bättre och mer informationsrika trådar… om man hittar dem…
/adde
-
Trådarna som refereras till ovan och några till beskriver väl läget rätt bra. Tycker dessutom att det är trist att fördjupa sig i de mörkare sidorna av vindsurfinindustrin när det finns en massa bra grejor att fokusera. Hur som helst är och var det djädrigt jobbigt att ha med WW/GT att göra rent affärsmässigt. Trost superprylar och stokade prylmänniskor har jag fler en än gång tänkt skita fullständigt i den. Kritiken mot John C är inte obefogad om ni frågar mig. Men jag känner inte heller till hela storryn. Han kanske har satt sig själv i klistret och varit mer eller mindre tvingad att bete sig som han gjort.
Hur som helts: Hansen har alla förutsättningar till att funka grymt bra. Bill har till skillnad mycket bra relation till deras kinafabrik och Devon är en integrerad del av projektet, liksom ett gäng andra coola Californinen bros som Mike Percy mfl. Vet inte riktigt hur deras budget ser ut men de verkar artbeta logiskt och i små steg i taget och so far har de varit grymt tillmötesgående både business wise och vad gäller prestandan i prylarna. Vi får hoppas Devon inte klantar sig för mycket på årets race (prylarna, tekniken och farten har han definitivt) – så att Hansen Sails får den uppmärksamhet de förtjänar. Mattias Wallbom (SWE 496) går i alla fall grymt fort på dem (fast jag går högre), Stefan Voxby planar i 0 sekundmeter och Marcus Richardsson hoppas få köra på dem i EM…
/Jesper
-
John C var väl en av ägarna till win lok och Gaastra? Isåfall har jag träffat honom personligen och han är en märklig person….
-
Hej Jeppe, Mattias och resten av ”Hansen-ligan”.
Kan ni inte ta och fota lite när ni är ute och kör. Skulle vara skoj att se hur dom ser ut på vattnet. -
Ska försöka ta imorgon…Blir björkvik imorgon.
Hoppas på fulltryck i 11,6.
Det blir dock foton på seglen när de är på stranden då jag bara har mobilen med 2 megapixlar…;( Tjyvarna snodde kamerorna när jag hade inbrott hemma.
Vi kommer att ses på Haga på kristiflygare Mac…;) -
Hej Mattias,
Vore skoj med bilder.
Sýns på Haga, det lär bli hyfsat drag där (såväl dag som kvällstid..). Ska du köra speedtävlingen?
-
Visserligen inte på någon svensk, men dock ett Hansen. Kolla noga på buken… /Jesper B
Logga in för att svara.