Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Happy Birthday Robby!

• Happy Birthday Robby!

Publicerad av adde på 23 april, 2008 vid 07:40

Idag fyller Robby Naish 45 bast!

Introt från RIP:
    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=5YU1Ki-AeEY&feature=related[/YOUTUBE]

SUP på Jaws:
    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=m8M8X2rOkrU[/YOUTUBE]

rasmus_w svarade 16 år, 6 månader sedan 18 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • jesper_b

Medlem
    23 april, 2008 vid 13:50

Grattis, det tråkigaste med det, för mig, är väl att jag sitter på ett kontor på Sveavägen istället för att dansa loss på hans party. Jag brukade alltid vara på Maui på hans födelsedag – vart har hänt med mina prioriteringar??

Tycker annars att RIP visar en superviktigt grej – kolla hur fina brädor Robby brukade köra på. Inte främst shape och så utan på grafiken. Härligt glänsande gult, rött och oranget!!!!

Så ska jag lacka min nästa bräda.

/Jesper, alltid yngre än Robby, B

• rooster

Medlem
    23 april, 2008 vid 14:21

Kul att se att han kör med upphalningslina i vågorna. Skall han dra rigg på den brädan…? :tongue:

• glader

Medlem
    23 april, 2008 vid 15:44

Får rysningar i hela kroppen av att se honom ligga och pressa på öppet hav (från 1:50 in i första klippet). Dagens speedande och plattvattenjakt framstår som steg bakåt i utvecklingen.

• andersbq

Medlem
    23 april, 2008 vid 15:58

Robby Naish är min gud.

• rasmus_w

Medlem
    23 april, 2008 vid 16:09

@Rooster 460379 wrote:

Kul att se att han kör med upphalningslina i vågorna. Skall han dra rigg på den brädan…? :tongue:

Robby har vad jag vet inga som helst problem att dra rigg på en 60 liters vågis.

• tim-eriksson

Medlem
    23 april, 2008 vid 17:11

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=MQgvECHsHaM[/YOUTUBE]

Mer Robby. Fina bottensvängar han gör… Vill också kunna någon vacker dag. Om det bara kunde blåsa någon gång så jag får ut och lära mig…

• stinger

Medlem
    23 april, 2008 vid 17:56

Levande legend är en sån där sliten klyscha men när det gäller Robby Naish passar den i allra högsta grad.

ACDC i sista klippet också, grymt!!!

• getwet

Medlem
    23 april, 2008 vid 18:20

Grattis på födelsedagen chefen….! Både chef och idol är du.

• lars_k

Medlem
    23 april, 2008 vid 18:44

Han har helt klart en egen aggro och kraftfull stil på vågen. Kommer att vara helgrym i många år till!

• Oregistrerad

Gäst
    23 april, 2008 vid 19:37

Vad är det för bärda Robby speedar på? Ser att det är en mistral, men exakt vilken modell skulle vara intressant att veta…måste införskaffas! Någon som vet? eller har RIP på högupplöst DVD och kan se vad det står på brädan?

• perkele

Medlem
    23 april, 2008 vid 19:45

@adde 460308 wrote:

Idag fyller Robby Naish 45 bast!

Introt från RIP:
    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=5YU1Ki-AeEY&feature=related[/YOUTUBE]

SUP på Jaws:
    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=m8M8X2rOkrU[/YOUTUBE]

45?
    är han inte äldre?

• dr-masse

Medlem
    23 april, 2008 vid 20:30

@Oregistrerad 460451 wrote:

Vad är det för bärda Robby speedar på? Ser att det är en mistral, men exakt vilken modell skulle vara intressant att veta…måste införskaffas! Någon som vet? eller har RIP på högupplöst DVD och kan se vad det står på brädan?

Det är en custom Naish. Han körde på den i flera år, har läst någe reportage där Simon Bornhoft (stavning?) testade just den brädan och konstaterade att den var rättså extrem.

RIP är fortfarande så grym, och Robby är Kung.

• kamaaina

Medlem
    25 april, 2008 vid 19:47

@Jesper_B 460372 wrote:

Grattis, det tråkigaste med det, för mig, är väl att jag sitter på ett kontor på Sveavägen istället för att dansa loss på hans party. Jag brukade alltid vara på Maui på hans födelsedag – vart har hänt med mina prioriteringar??

Tycker annars att RIP visar en superviktigt grej – kolla hur fina brädor Robby brukade köra på. Inte främst shape och så utan på grafiken. Härligt glänsande gult, rött och oranget!!!!

Så ska jag lacka min nästa bräda.

/Jesper, alltid yngre än Robby, B

Fan, jag kan gå istället för dig om du vill. Är i Paia nu, kan ta bilen upp till Haiku o festa, no probs. Ringer du o berättar att jag kommer eller?

F

• goretex

Medlem
    25 april, 2008 vid 23:04

Ja det är ju bara att gratulera till ens gamla idol… En levande legend som sagt!

Jag har RIP i datorn… typ 40 min lång eller nåt…
    Kan fixa upp den på FTP om det är intresse att tanka hem 🙂

• blabussen

Medlem
    26 april, 2008 vid 06:06

De gör rätt sköna trixs i RIP som man inte ser i nyare filmer, t ex när Robby på en våg hukar på brädan, håller i seglet nere vid mastfoten och lutar det mot vinden haha jvla skum grej men rätt så nice och orginellt.. det är någon i slutet av filmen som gör en riktigt nice noslandning också, sånt ser man inte varje dag längre!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Happy Birthday Robby!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.