Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Har Bodhisattvan seglat i veckan?
-
Har Bodhisattvan seglat i veckan?
Publicerad av anonym-anvandare på 12 oktober, 2000 vid 08:10Nå, har vår kära Bodhisattva hittat nåra vågor större än 40cm i Sthlm området i veckan? 5.0-segling har det väl gått att hitta, eller?
anonym-anvandare svarade 24 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Törö har väl haft rätt goa vågor, iallafall större än 40cm och det har defenitivt blåst mer än 5.0 förstår inte varför ni trackar Bodhisattva? windsurfing är ju som roligast med litet segel och liten bräda att stå på en brygga med 10 kvm segel kan väl inte kallas windsurfing…. från voodoo som inte orkade logga in ; )
-
Ställ dig “på en brygga” och segla i +30 knop så får du känna på
väldigt mycket windsurfing… förstår inte varför inte alla kan ha
lite mer laidback atityd. Visst, vågor är det coolaste som finns
men ditt påstående är som om en folkrace förare skulle säga att
Formel1 inte har något med bilsport att göra eller som om en enduro
förare skulle kalla superbike för fjantigt…. -
Fantastiskt vad mycket kloka ord som kommer ur denna Petter….håller med fullständigt!!
/Per
-
Hur coolt är det att stå på stranden 95% av tiden pga av att man inte har “rätt prylar” då “bryggorna” planar omkring ute på vattnet med fullt tryck.
Vågor rules….men mellan dessa gyllene stunder så är en vågutrustning det sämsta man kan äga som vindsurfare….gör som jag…skaffa både och!!!!
-
Jag är enduroförare och jag tycker Superbike är fjantigt.
Den bad du om Petter, iaf. det blåser fortfarande på Torö, vågorna har avtagit en del och vinden inte alls lika stark som SMHI hotade med. men 5,5 och lite större vågis lär nog funka.
Er tillgivne vän i nöden
Dr.Diss -
OK för fjantigt, bågar är fjantiga!!! 🙂
Ekorrhjulet suger!!!!!
-
Ähh…min chopper kickar lika mycke ass som min vågbräda. BASTA!
-
Jäklar!!
En massa inägg trots att jag inte ens har öppnat munnen ännu.
Nja jag har nog bara hittat 40 cm chops eftersom sydost inte är någon hit på västkusten.
Men kul att se att ni hade en grym dag på Torö! Där tror jag definitivt att det var upp till 3 meters.vi hörs!
-
Hur kommer det sig att du pyser ner till Västkusten på de prognoser som var. För vad jag förstått är du väl “stationerad” i Sthlm mestadels. Har du inte koll på vädret 😉
Det blir nog er tur snart… til våren eller så
Logga in för att svara.