Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har du en semestervecka kvar att ta ut?

• Har du en semestervecka kvar att ta ut?

Publicerad av gurra1978 på 12 oktober, 2008 vid 20:12

Kanske läge att ta den nu då 😀

Hallands Väderö-Nordkoster

Måndag eftermiddag
    Sydväst, 9-13 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%
    Tisdag
    Väst, 11-15 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 15 m/s
    Onsdag
    Mellan sydväst och syd, 9-13 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 17 m/s
    Torsdag
    Väst, 14-18 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 18 m/s
    Fredag
    Mellan väst och nordväst, 8-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 16 m/s

Shit vad det ska seglas nu :laugh:

rrd svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • rrd

Medlem
    12 oktober, 2008 vid 20:22

Men mycket av vinden kommer nog på Skagerack. Men ons-tors blir nog riktigt bra. Nu känns det som att det är dags för 4.7 o cross-on…

• gurra1978

Medlem
    12 oktober, 2008 vid 20:33

Det kommer bli FSW och 5.3 varje dag och kanske lite 4.7 4.1 med tur 🙂

• surfslusken

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 05:36

Typ så där har ju prognosen sett ut i början på dom senaste 2-3 veckorna. Men sen har de alltid kokat ner till på sin höjd nån bra timme mellan 7-10 en morron! Så de e nog inget o satsa en surt förvärvad semester vecka på.

Ja se där! Samma jävla visa, vinden redan fram flyttad. Precis som senaste veckorna så ska de hela tiden komma vind imorrn och i övermorrn.

• stefan_gbg

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 06:44

DMI visar inte riktigt samma positiva prognos, tyvärr. Men en veckas semester är ju alltid gött.

• s66

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 08:33

@surfslusken 507683 wrote:

Typ så där har ju prognosen sett ut i början på dom senaste 2-3 veckorna. Men sen har de alltid kokat ner till på sin höjd nån bra timme mellan 7-10 en morron! Så de e nog inget o satsa en surt förvärvad semester vecka på.

Ja se där! Samma jävla visa, vinden redan fram flyttad. Precis som senaste veckorna så ska de hela tiden komma vind imorrn och i övermorrn.

Lördags va de 5,0 hela dagen, seglade från det jag snackade me dig tills kl 4 i Vilshärad. Synd att du är så satans dryg, annars hade du ju också fått segla…men jag antar att du va mer intresserad av formel 1 kl 7 på morgonen.

• surfslusken

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:01

@S66 507716 wrote:

Lördags va de 5,0 hela dagen, seglade från det jag snackade me dig tills kl 4 i Vilshärad. Synd att du är så satans dryg, annars hade du ju också fått segla…men jag antar att du va mer intresserad av formel 1 kl 7 på morgonen.

Ja , o du ringde mej när du va nykter nog att komma ur sängen vid kl 15.10 så du måste ju nästan hunnit jalpa runt me 5,0an i en hel kvart under lördagen.
    Då måste ja säga att F1 kvalet va betydligt mer underhållande.

• s66

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 12:00

@surfslusken 507761 wrote:

Ja , o du ringde mej när du va nykter nog att komma ur sängen vid kl 15.10 så du måste ju nästan hunnit jalpa runt me 5,0an i en hel kvart under lördagen.
    Då måste ja säga att F1 kvalet va betydligt mer underhållande.

Om jag inte minns fel så ringde jag och väckte dig kl kvart över 9…då satt du o svor över att det inte blåste….haha!! En kvart senare så va de full kula i 5,0an hela dagen, vilken looser du e asså!!
    Ring o hör me Frippe om ni kanske kan byta laptops…din verkar funka dåligt..

• surfslusken

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 12:17

@S66 507791 wrote:

Om jag inte minns fel så ringde jag och väckte dig kl kvart över 9…då satt du o svor över att det inte blåste….haha!! En kvart senare så va de full kula i 5,0an hela dagen, vilken looser du e asså!!
    Ring o hör me Frippe om ni kanske kan byta laptops…din verkar funka dåligt..

Tydligen så minns du ju helt fel. Du o Frippe kanske kan ta o byta en lapdance me varandra så får ni båda de ni vill ha.

JUST!

• frippe75

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 13:27

@surfslusken 507795 wrote:

Tydligen så minns du ju helt fel. Du o Frippe kanske kan ta o byta en lapdance me varandra så får ni båda de ni vill ha.

JUST!

Fan dra inte in mig i era kärleksbeskymmer…

• surfslusken

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 13:59

@frippe75 507818 wrote:

Fan dra inte in mig i era kärleksbeskymmer…

Inte du nu oxå!! Ja orkar fan inte!!!

• rrd

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 16:48

En vecka sem kvar, ja nästan.

Idag blev det väl inget surf?, jag tvekade men det såg för dåligt ut, gymträning istället. Efter on-to-fr-lö-sö med FW85 o 5.0-5.3 så vill jag ha mer vind! 4.7 o vågbräda.

I morgon ser det inte INTE bra ut, jag är på temadag hela dan i Kba.

Jag känner inte riktigt igen alla dessa 8-12/9-13 prognoser som känns som
    6-10. Men som vanligt bara att vänta in o planera…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har du en semestervecka kvar att ta ut?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.