Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Har du ingen skam i kroppen Störner

• Har du ingen skam i kroppen Störner

Publicerad av fredrik-ygge på 8 oktober, 2006 vid 21:44

Skall du förnedra halva slalom / speed Sverige på det här sättet? 16:e snabbaste 2s på dessa prylar. Bugar djupt. Du gjorde väl en spock mitt i repan också kan jag tro.

Date : Sunday, October 08, 2006
    Spot : Torkelstorp, Sweden
    Board : JP Freestyle Wave
    Sail : North Sails Dr.X 5.0
    Fin : JP Freemove 26
    Average speed : 30.40 knots (31.7 31.5 30.2 29.4 29.2)
    Max. GPS (display) : 33.0 knots
    Max. 2 sec. (software) : 34.2 knots
    100 m run : 32.2 knots
    250 m run : 31.1 knots
    500 m run : 27.3 knots
    Nautical mile : 21.5 knots
    1 hour : 12.7 knots
    Distance : 55.7 km
    Windspeed : 20 knots
    Windgusts : 30 knots

jester svarade 18 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rabbit

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 05:52

hehe… 🙂

• storner

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 11:15

Tack Fredrik,

Nej, några ”spocks” blev det inte i den repan och aldrig annars heller för den delen.

Jag har lärt mig att man inte skall lägg så stor vikt vid 2sec max. Bl a Getwet har varit extremt tydlig på den punkten i min förra tråd ”Display och software maxspeed” (du vet den där tråden som numera handlar om hur man skall kompensera för dopplereffekten om man använder astronomiska pulsarer vid tidmätning:ooo: ?)

Men jäklar vad fort det gick. Seglade djup slör i full fart när jag träffades av en djävulsk vindby precis där vattnet var som plattast (utanför parkeringen). Vetskapen att Svenska speedeliten vid tillfället lunchade på parkeringen gav mig motivation att gasa istället för att fega. Kändes som farten ökade med minst 10 knop. 2sec max handlar väldigt mycket om tur med vindbyarna.

//Störner

• fredrik-ygge

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 11:47

Vilken tröst att höra att du inte spockade och att du bara hade tur med pulsarerna!

Är rädd att det är som med Stenmark. Om du minns, en reporter sa ”Nu har du vunnit två tävlingar i rad med några hundradelar. Vilken tur du har.”

Hans svar:
    ”Jo, och det är lustigt, ju mer jag tränar desto mer tur har jag.”

• lbj

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 13:06

Ni vet väl att filer med personbästa skall godkännas av RTK
    Om inte nollar han resultaten efter några dagar

• getwet

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 14:38

Härligt Störner, det är averagen som gäller, och även den är ruggigt bra för din session. Singla in filen till RTK så kollar han och vips så är du med på listan…..

• storner

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 19:56

Sessionen OK enligt RTK.

Nästa mål för säsongen får bli att försöka toppa den där 2 sec max. Har därför uppgraderat brädan med en ny extra bakstropp som ser grymt snabb ut. Nu jäklar skall det bli åka av!:smile:

• jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 20:03

Gött! Grattis till en bra tid!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Har du ingen skam i kroppen Störner

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.