Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Har jag köpt rätt fena?
-
Har jag köpt rätt fena?
Publicerad av stewen på 27 december, 2004 vid 19:17Jag har en mistral electron på 88 liter som är 263 lång och 54 bred.
Jag har inhandlat en vågfena Select på 22 cm.
Jag undrar är det för litet?
Dom slalomfenorna jag kört med har legat mellan 28-32 cm//Stewen
johanc svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Det beror nog på vilken storlek och typ av segel du tänkt använda!
Frid.
-
Är tänkt för vågsegling så det blir primärt för 4.7… kanske ev. 5.8 om det funkar
-
Då har du förmodligen köpt rätt fena till när det är på gränsen att vara överrigat med 4.7.
Frid.
-
Men den måste ju va för freeride va?? För enligt den så skulle jag ha ett 27 cm svärd när det blåser 5,0 på min freestyle.. Låter stoooort?! Jag tycker ju min 22a funkar bra då.
-
Fenkalkylatorn gav ganska stora fenor.
Jag tror du kan segla 5.8 med en 22cm fena. För 4.7 skulle jag välja en 20cm fena men jag gillar små fenor./Staffan
-
Är det en bra vågfena så är storleken perfekt, om du inte har blyfötter.
Pelle -
Svar till:
Fenkalkylatorn gav ganska stora fenor.
Jag tror du kan segla 5.8 med en 22cm fena. För 4.7 skulle jag välja en 20cm fena men jag gillar små fenor./Staffan
[/ QUOTE ]Kör med 22an på min 5,7 med… Men man kan ju inte direkt ligga å pressa höjd..
-
Shit pommes frites!!!
Tydligen är det mest optimala för mig en fena på, hör och häpna, 291cm!!!! E de nån som har en liggandes för en billig penning???? Kan ju bero på att jag glömde kommat när jag angav segelstorleken men det kan ju vara bra att veta om jag ska rigga med en maxispinnaker nån gång….
MVH
JohanC
Logga in för att svara.