Senaste nytt Forums Har lite brädfunderingar

• Har lite brädfunderingar

Publicerad av anonym-anvandare på 21 augusti, 2003 vid 12:33

Jag har lite frågor angående brädköp. Jag väger en sådär 67-70 kilo och har seglat på en bräda på cika 140-150 liter utan problem här hemma på relativt platt vatten. Jag ska iväg och surfa med polarna ett tag och och tänkte lära mej att surfa i vågor och massa vind och vill därför köpa en mindre bräda åt wave/freestyle hållet. Vad ska man köpa om man ska lära sig att vattenstarta och kanske dra nått sjysst hopp utan att brädan blir kvar i vattnet? Jag funderar på nått åt 100 liters hållet är jag på rätt spår?
    Vore kul med lite tipps grin.gif

endy svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dr-masse

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 13:23

Ja, det verkar onekligen som om nästa steg är något för dig. Något skapligt allround-betonat (freestyle, freemove) runt 100 liter blir nog fint. Tillräckligt med flytkraft för att dra rigg hyfsat enkelt om det kniper, tillräckligt liten för att vara kul i mer vind.

Finns MÅNGA fina brädor i den här storleken, spana runt lite på webben och prata med surfpolare så kommer du nog rätt snart att “zoooooma” in på några stycken som känns heta.

Lycka till å Surfa På!

• endy

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 13:27

*Host* jag råkar ha en liknande på “lager”, kika på säljes fanatic våg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Har lite brädfunderingar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.