Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Har någon skickat tillbaka något till Keppler?
-
Har någon skickat tillbaka något till Keppler?
Publicerad av krullo på 18 februari, 2005 vid 14:46Skall skicka tillbaka en repad mast till Keppler. Ringde DHL som skulle ha 950 spänn plus moms, men skickar inte åt privatpersoner. Green Cargo skickar inget mindre än 5 kubikmeter till Tyskland. Bussgods kör inte till Tyskland. Schenker kör inte åt privatpersoner. Sista firman jag ringde var UPS. De kör åt privatpersoner och skall ha drygt 1000 kr inkl moms för att skicka ett smalt paket på 220 cm vägandes 3-4 kg!!
Finns det någon här på Konfen som skickat ner något till Keppler och har tips på hur man kan göra det utan att bli ruinerad. Jag tycker iofs att Keppler skall betala frakten, men det känns inte självklart att jag kommer få igenom det.
borje svarade 19 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Kontakta Keppler – ni kan säkert göra en deal. Känns lättare att fixa det på annat sätt än att lägga tusen spänn på frakt. Det är ju kasst för bägge parter. Keppler borde säkert vara intresserad av att behålla oss köpare i sverige och därmed fixa servicen.
-
Du menar att jag skall se till att han skickar mig en ny mast utan att jag skickar ner den repade? Vore iofs lysande, men jag undrar om han är så snäll, den där Keppler. Skall göra ett försök iallafall.
-
vad f.n gör en repa???????och varför fråga konfen först. Jag tror att du driver en surfaffär i sverige med ditt konstiga beteende!
-
Det finns fördelar med att handla hos sin lokala surfbutik.
-
jo men visst finns det skäl till det. Men det e ju inte alltid som den “lokala surfbutiken” e särskilt lokal. Och väl klart man lockas av bra priser så är det ju för det flesta. Man betalar ju hellre 30% mindre (om man får varan hel) då har man råd med ett segel till oxå. Ibland upplever jag det som att när man e och handlar i butik e det inte alltid som man får med sig rätt vara ut beroende på vad man verkligen behövde utan säljare kan ibland styra sina kunder till ett val som de själva tycker e bättre av olika anledningar som (för tillfället är dolt för kunden). Har dock även dåliga erfarenhetér av postorder fel storlekar ding i nya brädan pga fraktskador.. det slipper man i butik men man slipper en säljare som står och käftar en i örat på nätet.
-
OK, repa var en underdrift. En rejäl skåra kanske är bättre beskrivning. Varför fråga Konfen? För att folk brukar kunna dela med sig av erfarenheter av rätt skilda slag. Blev rätt frustrerad när jag ringde runt till alla fraktfirmor jag kunde komma på och fick de svaren jag skrev i första inlägget.
Till anonym 2: Jäpp, du har rätt i att man skall stödja sin lokala handlare. Det gör jag i de flesta fall. I detta fall föll jag för frestelsen att köpa jäkligt billigt från Tyskland när polarna gick samman om en beställning. Har även handlat mat på Netto (tyskt, tror jag) ett par gånger, men föredrar ICA.
-
Hej!
Är det någon som har kepplers hemsida?är tacksam om ni kunde skicka ett pm till mig med den
-
Tjena Krullo!
Du har väl hängt med i vad som gäller med Keppler. Det har flera gånger vart så att till och med fel bräda skickats upp till Svenska hanslare därifrån. Saken har förut enkelt löst sig genom att köparen säljer varan till annan lokal person för rimligt pris och sedan köper köparen rätta pryler “igen”. Detta är saker som du bör känna till. Det är risken. Sen hoppas jag att det löser sig även för dig.
Vänliga hälsningar,
Niklas
-
Jag har blivit skickad fel mast av keppler. Den sålde jag i sverige och han skickade en ny. Jag förlorade inget på affären men det blev lite pyssel.
Jag har också råkat ut för att en mast knäckts i princip första gången den använts. Keppler skickade då UPS med en ny mast och så hämtade de den trasiga med vändande post. Jag behövde inte betala någonting.
Han är schysst men verkar inte ha riktigt koll på beställningar och vad han skickar iväg. Även om man är övertydlig i sin beställning får man oftast “goddag yxskaft”-svar från honom. Han borde fatta att han skulle tjäna pengar på att hålla lite bättre ordning på beställningarna.
.s
-
Vad är det för konstigt med att fråga konfen om en sådan här grej? Det är ju en typisk grej att fråga rutinerade konfenhandlare om. Man har sätt många dumma anonyma inklägg. Känns fint att få lägga ytterligare ett till listan.
Krullo; Verkar som att det enklaste är att fråga Keppler och kanske få tips om vändande post eller liknande. Lycka till!
Logga in för att svara.