Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › har ni missat den här sidan?
-
har ni missat den här sidan?
Publicerad av voodoo på 4 april, 2003 vid 08:19http://home.hccnet.nl/de.weerd/
kolla in moves sektionen för där finns några riktiga godbitar som jag inte sett förr, killen har ju råkoll!dude svarade 21 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Har han några utmaningar kvar i livet.
Man blir ju bara förbannad. -
Inte undra på att man blir förbannad… satan va grym han e.
Satt o studerade hans moves och tänkte fråga er som kan lite mer:
När han gör Tex E-slide, Airjibe mm så står han ju på fel sida om seglet. Jag har sett i andra trick *360sail mm att man måste ju luta sig kraftigt mot vinden för att klara trycket som blir “åt fel håll”. Men hur satan gör han i airjiben?
Först måste han ju ha tyngden från riggen så att han får spinn, men plötsligt under tiondelarna som han står på läsidan så får han väldigt mkt tryck på seglet.
När jag själv lite halvlamt testat så hinner jag inte ens blinka innan jag ligger nertryckt under seglet.
Givetvis krävs ju timing med tyngdpunkt/rörelse/vindögat mm men i en del moves så ser det ju ut som om han skiter i tyngdlagar, vindriktning o annat nonsens?
*frustrerad*
funderar på att skaffa mig en gammal pråm igen så att man har större chans att lära sig snabbare
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst4 april, 2003 vid 17:11Riktigt ball!
-
Remko har imponerat länge.
Hade ej koll på sidan som var grym, tackar Voodoo.Johan
-
Satt och kollade på honom några eftermiddagar i El Yaque förra månaden. Måste säga att man sällan ser någon sätta trixen med sådan precision; även om det blåser 3,7, grymt flyt. Campello seglade samtidigt en bit längre upp på stranden och gjorde kanske aningens mer avancerade grejer, men inte lika bra flyt. Det är nästan lika roligt att sitta och kolla på dom här killarna som att vara ute och segla själv. Hoppas att Remko kan slå sig in i toppen på världscupen det ser iaf ut som om han hör hemma där.
-
instämmer att det är riktigt skoj att bara se på när killar i denna klass seglar..åker till Pozo under tävlingarna i sommar, tänker dock segla själv en hel del (men det lär bli mest i Vargas el Arinaga) för att träna lite på de “nya” manövrarna som tex volcan, spock mfl
-
Tja
jo, grym sida. har lagt märkt till en sak, har ni?
han kör i fel fotstropp in i nästan alla hopp, ca 2/3 av hoppen, kanske mer. måstre man ha en freestylebräda för att det ska fungera. mina stropper sitter iaf rätt långt ut.då har jag nåt att skylla på iaf,
/Abbe -
så kul att freestyle grenen kommit, en passage
för de riktigt duktiga seglarna att komma
till PWA.
Förr fanns ju inte den möjligheten direkt,
PWA slussen gick genom slalom/racing/course
kan tänka mig att riktigt duktiga freestylare
tycker sånt är trist.
Vem imponerar på beachen??..ganska impad.
Kan tänka mig att freestylarna har ruskat
om rejält i pwa rankingen sen grenen kom,
en duktig local surfare drar nog många seglare över
till det märke han seglar, tror jag.
//soulsurfer -
Men snälla, kan du inte sluta trycka på ENTER stup i kvarten, blir så jävla jobbit att läsa!!!
-
Tack för att du upplyser mig om vad man kan använda nätet till.
Benet läker! Gipset åker av om ca 4 veckor!
Hälsningar Mattias. -
Hurudu Poopzilla!
Hur ligger det till i El Yaque? Var själv där månaden januari/februari. Det var riktigt lite folk där och i januari var det lite dagar med större segel men i februari var det 4.7, 5.0 eller 5.2 varje dag. Är det fortfarande lika lite folk där nu? Jag menar, går det att gippa på invägen eller är det svårt som jag hört det sägas att det varit för folk som vart där “före strejken”?Niklas
Logga in för att svara.