Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Har ni testat Eclipse Thruster?
-
Har ni testat Eclipse Thruster?
christian12345 svarade 16 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 46 Svar
-
Sade inget om att tappa bommen. Jag pratar om safteyleashen. När du löser ut chicken loopen!
-
Om du tappar bommen och har chicken loppen kvar i selen och löser ut chicken loopen så draken hänger i saftey leaschen är det en sjuk skillnad.
-
det är väl samma som att du gör en HP o tappar bommen o kiten hänger i saftyleashen? Förstår faktiskt inte. Men jag kanske inte kopplar bara.
-
Ja det är samma sak. Men om man bara tappar bommen så är det inte samma sak 😉 Sen beror det på vart du har safteyleashen kopplad.
Men som sagt. Det kan vara ganska skönt att få ut alla kraft ur kiten i bland. (talar av egen erfarenhet) Och med Eclipsen så går det inte. Om man inte sätter saftyleashen i shithandtaget på kortsidan av bommen och det vill man väl inte. Vi testade det på alla Eclipse modeller och samma resultat på alla!
-
@Haze 475417 wrote:
Jag har kört den en del i Danmark för två veckor sedan.Skön drake men har ett stort fel.När du löser ut chickenloopen så släpper inte draken ut all kraft.Med andra ord så är det kraft kvar i den även när den är i leashen om du inte kopplar den till shithandtaget. Och vem vill ha den kopplad dit?Sen så är bommen oki.Tycker smartloop bommen är lättare att handskas med. Men allt detta är min personliga åsikt så klart.
Träffade du Master Gregers?
-
Vi kanske skall ha en säkerhets genomgång någongång i Varberg? Om du kopplar safteyleashen på en av linorna så går det att få ur all kraft. Om du tex kraschar och gör illa dig. (som det hände mig) så kan det vara bra att göra det. Och på just Elicpse så går det inte att fästa Safteyleashen på detta sättet utan att sätta den på ändan av bommen. F-one har ett grymt bra systen för den saken tex.
-
@Haze 475417 wrote:
Jag har kört den en del i Danmark för två veckor sedan.Skön drake men har ett stort fel.När du löser ut chickenloopen så släpper inte draken ut all kraft.Med andra ord så är det kraft kvar i den även när den är i leashen om du inte kopplar den till shithandtaget. Och vem vill ha den kopplad dit?Sen så är bommen oki.Tycker smartloop bommen är lättare att handskas med. Men allt detta är min personliga åsikt så klart.
Det enda du menar är att du skulle vilja att leachen gick att koppla till ena frontlinan istället för till styrlinan… och så kallar du det för ett stort fel på kiten.. tycker att det onödigt skitsnack
..och nej tack till säkerhetsgenomgången!
-
Hur är det fatt Stebe? Du verkar ilsk. Om det gör dig gladare har jag en trasig bom som är din som ligger här och väntar på att bytas mot en fullt fungerande som du har lånat =)
-
Stebe: Den var kopplad till en av linorna och det var fortfarande kraft i den. Det är ett stort fel om du är nybörjare. Men det kanske du aldrig har varit? Är ungefär samma som att köra skidor med bindningar om inte löser ut och du bryter benen istället. Kan vara sånt som är skillnad på skada eller inte.
Sourra: Nej men två killar som kör Eclipse för han. Sköna lirare och duktiga wakestyle killar. Kommer du hem till Lördag? Ser bra ut inför helgen.
-
@Haze 475490 wrote:
Om du tappar bommen och har chicken loppen kvar i selen och löser ut chicken loopen så draken hänger i saftey leaschen är det en sjuk skillnad.
jag fattar faen inte riktigt vad du menar jag heller…?
När man tappar bommen i en hp sitter man fast i leashen, då tappar du väll all kraft på kiten?
…som på de flesta andra kites alltså.
Logga in för att svara.