Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har WindGuru fått spelet?

• Har WindGuru fått spelet?

Publicerad av anonym-anvandare på 17 oktober, 2005 vid 11:11

För ett par dagar sedan lovade WindGuru tre gula stjärnor Sydlig vind i Sthlm till kommande helg. Igår hade de ändrats 180 grader till två iskalla ljusblå Nord-stjärnor. en nu i morse var det plötsligt två gula Syd-stjärnor som utlovades till helgen!

Men: Nu får man följande kryptiska meddelande på WindGuru:
    ”Windguru not available due to temporary technical problems.
    Sorry for the inconvenience.
    Please try again later. ”

Kanske alla kraftigt varierande prognoser från de senaste dagarna varit fel? Har Wind-Guru fått ”spelet”?

ian svarade 19 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • fastforward

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 11:34

Jag tror att det kan vara nog så svårt att förutspå vinden 5-6 dagar i förväg. De skiftande buden på vindriktning beror nog på detta. Prognosen borde bli säkrare närmare helgen.

• el_duderino

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 11:42

Håller med fastforward,
    SÄLLAN de långa prognoserna stämmer!
    Knappt lönt att titta på, får bara upp hoppet i onödan då! crazy.gif

• dr-masse

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 12:01

Näe, det är klart att prognoser över en tre-fyra dagar är – prognoser.

Men de senaste tre helgerna har windguru för Stockholm prickat väldigt rätt både på vindstyrka och vindriktning redan på måndag/tisdag… bara så att ni vet… men kanske undantaget som bevisar verkligheten?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 14:38

Så jävla korkat att säga att nån som ställer en prognos ”LOVAR” att vädret ska bli så…
    En PROGNOS är gjort, ingen har förutspått framtiden, ingen har dragit i spakarna till vädermaskinen. Skärpning! vindsurfare ska väl vara något mer väderinsatta än vanliga ”aftonbladet-svensson”

• fastforward

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 16:51

Samtidigt kan det ju slå över åt andra hållet också – man kollar prognoserna i början av veckan och inser att det är rätt kört. Men sedan blir man glatt överraskad när det plötsligt brallar i nått så inåt h-e på lördagsmorgonen. Ahhh… smile.gif

Disclaimer: observera att ovanstående text kan innehålla bitar av önsketänkade och rena fantasier. Texten bör därför hållas på behörigt avstånd från stockholmssurfare över 3 år.

• ola_p

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 16:54

Svar till:

Så jävla korkat att säga att nån som ställer en prognos ”LOVAR” att vädret ska bli så…
    En PROGNOS är gjort, ingen har förutspått framtiden, ingen har dragit i spakarna till vädermaskinen. Skärpning! vindsurfare ska väl vara något mer väderinsatta än vanliga ”aftonbladet-svensson”

[/ QUOTE ]
    Så jävla korkat att inte fatta att folk menar att det var vad prognosen lovade, och att prognosen inte är någon absolut sanning.

Förövrigt så LOVADE ju GPs prognos för fredagen 12-16, låter som en bra deal tycker jag! wink.gif

• basse

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 17:30

GP är jävligt bra på vind! Slår alltid in!!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 18:02

Svar till:

Så jävla korkat att inte fatta att folk menar att det var vad prognosen lovade, och att prognosen inte är någon absolut sanning.

Förövrigt så LOVADE ju GPs prognos för fredagen 12-16, låter som en bra deal tycker jag! wink.gif

[/ QUOTE ]

Prognosen LOVAR inte någonting, ingen LOVAR någonting. Den som tolkat prognosen och inte fått som han ville säger att han blivit lovad bra väder för att han är besviken.

Den enda som på riktigt lovar är han eller hon som går upp mot vinden…

• ian

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 19:33

jaja, man kan väl se bråkandet om ordmärkning som tecken på att det i alla fall blåser för lite, det kan vi väl vara löver ens om

• danneman

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 19:41

Startade en ny tråd vi får väl se om folk har surfat eller suttit på steffo å gnällt grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

Här hehe

• ola_p

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 19:42

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Prognosen LOVAR inte någonting, ingen LOVAR någonting. Den som tolkat prognosen och inte fått som han ville säger att han blivit lovad bra väder för att han är besviken.

Den enda som på riktigt lovar är han eller hon som går upp mot vinden…

[/ QUOTE ]

Som basse säger så är ju GPs väder grymt, å nu har de ju lovat vind till fredag, så jag har tagit ledigt till fredag. Tjoo va gött det skall bli!

• brucealmighty

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 20:20

Ja då var det höst på steffo igen, det märks direkt på trådarna, förra året var det en film om en vågsurfare som blev nerslagen på en strand som väckte debatt. Det fick en att fundera ibland om det var ett surfforum eller ett politiskt forum man var inne på. Inte för att jag har något emot att diskutera politik. Vi har väl inte kommit riktigt lika lågt ännu denna säsongen, men visst ämnena är inte dom bästa alltid.
    ta hand om er surfvänner och kom ihåg i sverige är inte surfing en sommarsport, det är snarare en vintersport som kräver tjocka våt dräkter och ett brinnande intresse för surfing som gör att man glömmer kylan och krampen i fingrarng. Kom ihåg, när planingen sätter in så spelar det fan ingen roll om det regnar eller snöar de e bare å åk..

• el_duderino

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 21:29

jag LOVAR att herr Anonym e sjukt dryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyg

• manno

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 08:22

Ahh man kan säga vad man vill om windguru men jag älskar det!! Framför allt är det mängden information jag gillar, mycket och överskådligt som man kan väga mot sina egna erfarenheter av vädret, kick ass!!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 09:00

din mamma är dryg!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har WindGuru fått spelet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.