Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hard core super light BOLT 2010

• dr-masse

Medlem
    2 maj, 2009 vid 08:10

Ser skoj ut!, jag tror, framförallt i mindre storlekar (under femnoll – fyrsju, typ) hårt på fyra lattor i vågsegel. Fem eller till å me sex lattor i fyrnoll och tresju, varför har vi det egentligen?

Fast “Bolt” med blixt å allt, visst – jag gillade filmen som familjerulle, men lite eget tänk kanske de kreativa figurerna på Hot kunde ha… ? :smirk:

Bolt.jpg

• jesper_b

Medlem
    2 maj, 2009 vid 09:04

Masse,
    Jag tror otroligt få personer som vågseglar, eller på något sätt har en relation till brädor och hav får associationer till Disneyfilmer av “Bolt”. I vart fall är nog tanken hos upphovsmakarna till det nya newschoolvågseglet/freestyleseglet “Bolt” helt annan.

Ni vet väl att Jerry vindsurfade flitigt under 80 och 90-talet?

/JB

• jesper_b

Medlem
    2 maj, 2009 vid 09:08

Bilden ville visst inte, nytt försök..

• jesper_b

Medlem
    2 maj, 2009 vid 09:11

Bilden ville visst inte, nytt försök…

• jesper_b

Medlem
    2 maj, 2009 vid 09:13

Fanns och finns i lite olika färger…

• calle_b

Medlem
    2 maj, 2009 vid 09:24

Håriga prylar 🙂

Jesper, är du hemma nu? Jag måste ha nåt mot ångesten;)
    (isen gick väl för 2 v sen, och det har – självklart – inte blåst sedan dess)

• dr-masse

Medlem
    2 maj, 2009 vid 11:09
    Jesper_B;543920 wrote:
    Masse,
    Jag tror otroligt få personer som vågseglar, eller på något sätt har en relation till brädor och hav får associationer till Disneyfilmer av “Bolt”. I vart fall är nog tanken hos upphovsmakarna till det nya newschoolvågseglet/freestyleseglet “Bolt” helt annan.

/JB

Ah, såklart det fanns med i tanken… därav 😉

Jag prövar igen.

:wink::wink::wink::wink::wink::wink:

“glimten i ögat”, ah! (men jag misstänker faktiskt att associationen till Disney-filmen inte är så långt borta som man kan tro…, jag vet i alla fall vad jag skulle tänka på om man döpte ett segel till “Nemo” med en clownfisk som symbol…)

Jag tyckte mest att det var lite dråpligt, och tänkte sprida lite :grin::grin:

• gurra1978

Medlem
    2 maj, 2009 vid 12:22
    Jesper_B;543920 wrote:
    Masse,

/JB

Haha, det första jag kom att tänka på var filmen :grin::grin::grin: Min grabb gillar filmen, jag kanske gillar seglet. Diggar Smack iallafall. 🙂

• jesper_b

Medlem
    2 maj, 2009 vid 16:35

Shit, jag måst se filmen!

(hemma om 3 dar)

/JB

• jakob_s

Medlem
    3 maj, 2009 vid 12:56

Vilken planet =)

Inte blir det mycket TV men visst har man sett reklamen för bolt “nog” många gånger för att tänka “Bolt” och “Disney” på 2ns när man ser bilden på seglet i kombination med att man läser namnet Bolt..

• calle_b

Medlem
    4 maj, 2009 vid 10:15

Jacob, jag håller med dig. Förresten, du som är local, har du några hemliga gudar att tillbedja? Surfpremiären är sjukligt efterlänkad….

Jesper, jag hör av mig angående mustig mast.

• mag

Medlem
    4 maj, 2009 vid 15:59

Lightning Bolt är ju ett gammalt klassiskt surfmärke, vilket land det kommer från minns jag däremot inte. Från USA eller Australien för en sisådär 20 – 30 år sedan har jag för mig. Hur ställer de sig till namnet? Eller de kanske inte lever fortfarande?

/Magnus

• ola-h

Medlem
    4 maj, 2009 vid 18:26

Oooooh. Missade första proton på Bolt med ett par dagar på Maui. Hade blivit lovad lite test. Jag (om många andra) har tjatat på Tom om ett segel av den här typen i flera år. Hoppas det uppfyller de extremt högt ställda förväntningarna.

Bolt? Tror knappast Jeff/Tom/Glenn hade Disney i tankarna. Jag hade själv inte hört talas om hunden innan denna tråd.

Lightening Bolt däremot: http://www.lightningboltmaui.com/
    Och det var ju också det som Jesper refererade till i sin Jerry Lopez-koppling ovan.

Men som sagt, själv är jag mer intresserad av seglets egenskaper än av namnet.

• oscar

Medlem
    4 maj, 2009 vid 19:08

Haha vad rolig denna tråd blev. Alla hot-fanatiker hamnar i nån slags försvarsställning vad avser namnet.

Kommer osökt att tänka på det där seglet med Kalle Anka i som nån fransk eller tysk vågseglare alltid körde med förr.

• adde

Medlem
    4 maj, 2009 vid 19:21
    Oscar;544254 wrote:
    Haha vad rolig denna tråd blev. Alla hot-fanatiker hamnar i nån slags försvarsställning vad avser namnet.

Fyra lattor, kort luff, newskool wave/freestyle. Känns bekant på nått sätt :tongue:

Men namnet var skruvat.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hard core super light BOLT 2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.