Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Hardangervidda is också great
-
Hardangervidda is också great
Publicerad av christian12345 på 5 februari, 2008 vid 10:12Så har man prövat snowkite för första gången! Det var ju askul! Jag var säker på att jag skulle tycka att det var ganska mediokert och mest göra ont, men ojojoj vad skoj! Varför har ingen sagt det? Mycket bättre än bara snowboard. Jag sitter och ler för mig själv här på kontoret fortfarande när jag tänker på det! Måste beställa flygbiljett till Norge så snart som möjligt igen. Jag har varken tid eller pengar till det här!
Bifogar ett par bilder…
pjoter svarade 16 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Ser gött ut! Jag hänger gärna med nån helg i mars månad. Har bil.
Anders Neller 0708-224466 -
Coolt. Om man kan fylla upp en bil någorlunda så är det bra (det tar nog en 10-12 timmar att köra och det blir mest nattkörning)
Jag tycker också det är mest värt om man kanske åker på torsdag kväll och kommer hem måndag morgon.Om man blir många så kan man hyra ett jätterum så blir det billigt också:
http://www.haugastol.no/ -
Håller på att bygga färdigt en stuga i Kittelfjäll med 8+2 bäddar och hoppas bli klar före v 10.
Kommer att testa det här området i helgen och nästa vecka med Robert.
http://www.kanonskiosk.se/gallery_vinterfjallen.htm
Tror att det kan vara riktigt bra
Nackdelen är att man bör ha skoter då det ligger mellan Kittel och Saxnäs
Ca 15 km från båda.
Man bör kunna komma upp på fjället med 4-5 per skoter, en som åker och 2 el 3 som tolkar.
Kostnaden blir då under 200/per person med bensin.
Kollade med hotelet och flyg med transver kostar ca 2100 sek från Stckholm och 2400 sek från Malmö.
Tanken var att göra en mindre träff där man har skoj en helg i vår.
Om någon är intresserad skicka ett mail på kittelstugan@live.se
Åter kommer då vi provat. -
Kul med stort intresse! Haugastol ska va bra. Men tar det verkligen 10-12 h att köra upp??
-
vi är et gäng som e på med vi väntar bara på en bra prognos
vi är nog ca:8 pers -
Jag är på om jag inte redan har fjälltur bokat helgen ifråga!
-
får hoppas de blåser den här gången…. haugastöl är fint men rätt trist när det är vindstilla och dåligt med snö.
tar lång tid upp, sega vägar däruppe i norge. -
annars kan man ju ta å fylla några bilar till sälen också.. mkt snö nu och fina raviner å leka i. grymt mkt snabbare väg dit.
-
pjoter;443485 wrote:annars kan man ju ta å fylla några bilar till sälen också.. mkt snö nu och fina raviner å leka i. grymt mkt snabbare väg dit.
Snabbare väg men det tar ganska lika lång tid för oss som kommer söderöver iaf.
nic
Logga in för att svara.