• Publicerad av anonym-anvandare på 29 februari, 2000 vid 11:39

Vad har Hawaii för årstider? När är det blåsigt och hur mycket blåser det då? Jag funderar på ett par månader där (eller kanske Australien) i höst, verkar det vettigt ur vindsurfsynpunkt? Hur extrema är vågorna? Jag är total nybörjare när det kommer till vågsegling (dvs har aldrig provat) men jag är hyfsad i chopp och på plattvatten – kommer jag att ha kul eller kommer jag mest få sitta på stranden för att det är för stort? Tänkte också lära mig surfa när jag ändå är där, men det är av lite lägre vikt än vindsurfingen…

wisco svarade 24 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • wisco

Medlem
    29 februari, 2000 vid 11:52

du vill till Lancelin, australien. Perfekt ställe att lära sej köra vågor. Du blir aldrig sittandes på stranden pga att innanför det revet som dom stora vågorna går över, är det alltid plattvatten. Om du är ute bland vågorna och råkar bli spolad, så får du max 2-3 vågor över dej sen är du inne på plattvattnet igen. Sen efterhand du känner dej säkrare så finns det tuffare vågor att pröva på längre bort på revet.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 februari, 2000 vid 11:56

När är det bäst där?

• wisco

Medlem
    29 februari, 2000 vid 12:57

jag var där oktober t.o.m februari och det var bra hela tiden.
    Tror att det är bäst dec – feb ungefär

• calle

Medlem
    29 februari, 2000 vid 13:24

Geraldton lite längre norrut är också mycket bra.

November i år var helt ok.
    Bil är ett måste.
    / Calle

• anonym-anvandare

Medlem
    29 februari, 2000 vid 14:06

Det där med bil är ju sant förstås. Det gör ju det hela ännu lite dyrare (måste köpa våggrejor…). Någon som vet om bil behövs på Hawaii också? Om man skulle hålla sig till Lancelin och bo där ett tag (kanske tom skaffa ströjobb), finns det någon klubb där man kan ha sina prylar så att man slipper skaffa bil?

• calle

Medlem
    29 februari, 2000 vid 14:10