Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hawaii, hyra eller släpa?

• Hawaii, hyra eller släpa?

Publicerad av skifree på 10 mars, 2012 vid 16:48

Ska åka till Hawaii 3 veckor i slutet av Maj och funderar på hur man ska göra med brädan. Kommer iaf ha med mig två kites, en bom och sele. Detta får jag ju ner i min vanlig väska. Men utöver det har jag inte bestämt om jag ska släpa med mig brädan, köpa ny eller hyra en. Kommer vara 6 dagar på Oahu sen blir det Maui 1 veckan innan det blir Oahu igen. Blev så då det var enklast och billigast med flyget.

Flyger SAS från Arlanda till Chicago och sen United Airlines mellan Chicago-San Fransisco och San Fransisco-Honolulu. Hur funkar det om man vill ha med sig brädan på flyget i och med att det är 2 mellanlandningar? Hemvägen blir det bara en mellanlandning och då är det United Airlines hela vägen. Får man betala extra för specialbagage på varje delsträcka? Har sökt i forumet men inte riktigt hittat nå tydligt svar. Överväger även att köpa en ny bräda på Hawaii eller hyra en. Har försökt leta priser för både och men alla sidor jag hittat känns väldigt ouppdaterade. Någon som har koll på köp- och hyrpriser?

Kommer ju även flyga mellan Oahu-Maui tur o retur så det kommer ju bli en del kostnader för att släpa brädan med sig. Eller? Tar jag brädan med mig får jag visserligen en hel del plats i vanliga väskan om man har en boardbag där man kan lägga övriga kite prylar. Kan ju vara bra med lite plats om man hittar nå skoj man vill köpa. Tacksam för synpunkter och tips.

lima-ko svarade 13 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • pjoter

Medlem
    12 mars, 2012 vid 10:49

Jag kommer personligen inte ta med mig brädan mer till ett vågställe. Bättre och billigare att köpa en beg på plats och sen skänka den till några local-kids när man ska hem igen.

Så grymt jobbigt att mecka med en stor boardbag på flyget och alla transfers. Sen så vet man aldrig vad som gäller på olika flyg, för personalen i incheckningsdisken vet troligtvis mindre än dig om vilka regler som gäller utan kör ofta på vad de känner för den dagen.

Men hur det är just på hawaii vet jag inte, dock var Kaj på kajtech där nyss och har lite koll på läget. heter cortex här eller så finns han å kaj@kajtech.nu.
    Sen har ju bland annat Davids och Hengo hängt där ett tag och borde veta.

cheers

• nundy

Medlem
    12 mars, 2012 vid 12:32

Generellt vad gäller flygresor så ska du inte betala extra oberoende hur många transfers du har, sålänge allt är inom samma biljett. Du betalar bara en gång när du checkar in. Det är flygbolaget du checkar in hos vars regler som gäller och de brukar ha information på hemsidan med priser beroende på om det är flygningar inom europa eller mellan kontinenter.
    Flög hem från costa rica i januari och betalade då $150 med United airlines om jag inte minns fel för en 6’8 quad boardbag.. Gratis på vägen dit för då checkade jag in med Air France!

• skifree

Medlem
    14 mars, 2012 vid 17:20

Ok. Blir nog att hyra eller köpa en där. Någon som vet om man måste boka i förväg eller om man kan lösa det när man är där? Tänkte om det är många som hyr.

Kanske är det någon på surfzone.se som håller till på hawaii och har eller vet någon som har en bräda att hyra ut eller sälja? Twintip typ 135cm. Kan även tänka mig en vågbräda typ 6’1″ – 6’3″. Tacksam för alla tips kring detta men även andra tips allmänt. Som tidigare nämnt är det från 27 Maj till 16 Juni.

• lima-ko

Medlem
    14 mars, 2012 vid 17:29

Skifree, kolla in Craigslist, brukar användas rätt frekvent av Amerikanerna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hawaii, hyra eller släpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.