• mjunken

    Medlem
    16 februari, 2005 vid 16:11

    Riktigt skön film, men den va inte bra för surfsuget crazy.gif

  • vinta_kestrel

    Medlem
    16 februari, 2005 vid 18:44

    Den här har möjligtvis varit uppe förr, men den tål att ses igen – skön musik och flow. Dock inte headcam, men buttcam (kameran monterad på en 1-meters stång soms itter på hängselen):

    http://surfingsports.com/wyatt_miller_baja.asp

  • gurra1978

    Medlem
    16 februari, 2005 vid 20:27

    Shit, den där första filmen var ju hur skön som helst. Kul att se en snubbe med headcam som är duktig på att segla också. Vilka förhållanden. Tänk om man hade så där långt och rent mellan vågorna hemma. Jag måste ut och resa till såna ställen snarast crazy.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2005 vid 21:42

    Sköna shots från Kanaha i första filmen. Längtar dit nuuuu…

  • calle_b

    Medlem
    16 februari, 2005 vid 22:00

    AAAAAh!!! Vilken film! Fullkomligt asskön!
    Duktigt seglare oxå! Schit! Nu är man juh så sugen som man kan bli!

    tack tack, från snöiga stockholm.

  • feg

    Medlem
    16 februari, 2005 vid 22:59

    Bästa surfrullen alla kategorier…. smile.gif
    Kan vara att mina minnen gör mig lite partisk men det är så jävla skönt att se stället igen. Jag vill TILLBAAAAAAAAAKA NUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!

    /feg

  • drakglenn

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 05:06

    Svar till:


    Shit, den där första filmen var ju hur skön som helst. Kul att se en snubbe med headcam som är duktig på att segla också. Vilka förhållanden.

    [/ QUOTE ]

    Kan inte annat en hålla med….
    Jag säger bara ÄNTLIGEN!!!!!!

    Nu börjar det likna något, helt otroligt att det skulle ta så många år innan någon gjorde första riktiga headcamrullen……

    //Glenn – som är headcam fanatiker.

  • basse

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 07:29

    Skönt att man sticker dit om en månad!!!

  • koa

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 07:31

    Härligt att se!

    Ser fram emot att testa min nya “Head” kamera som kom i dagarna wink.gif

    /Calle N

  • drakglenn

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 12:16

    Calle, vilken modell köpte du?

    Letar själv förfullt efter en vattentät “Headcam” med 520 linjer men hittar ingen tongue.gif
    jag hittade tom. en vattentät 3 ccd kamera men den var bara på 480 linjer (ca 500 * 580 pixl)
    vad man vill ha är ju en Kamera med 520 linjer dvs PAL standard på 720 * 576 dvs samma som DV-kameran som man spelar in på……
    Viosport säljer en men den klarar inte vatten

    Du brukar ju ha kläm på prylarna så…..
    vilken kamera nöp du? wink.gif

    //Glenn

  • mag

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 15:31

    Han kunde ju segla!
    Och oj vad jag saknar Kanahas snälla vågor. I masthögt är det dock riktigt bra tryck i dem.
    /Magnus

  • mats_o

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 20:14

    Har just färdig mekat klart min headcam med recorderpack på selen. Ser fram emot att testa på Maui snart… Och Calle, vi får jaga varandra med våra hjämkameror längs Middles och Kuau! /Mats

  • koa

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 16:07

    Hej Glenn,

    Skaffade en Sony på 480 linjers.
    Ser det som en kul grej som kan kompletera filming från andra vinklar som; från land, vattenkamera osv…
    Självklart vore det kul med en 520 linjers; hör gärna av dig om du hittar en!

    Har kört en hel del TV-program ( Prestanda TV3 ) med sk små “penn” kameror av liknande modell;
    från enkla Sony en-ccd till svindyra 3ccd versioner med stora överföringsboxar som sedan ändå analogt går till en DV-kamera/ bandare.
    Summan av kardemumman blev ingen större skillnad alls. Därav så testar jag
    med en överkomligt billig version som inte är hela världen om den går sönder
    eftersom den ska hela tiden vara i vatten…

    Det blir spännande att testa på vattnet.

    MVH

    Calle Nyberg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 april, 2005 vid 17:39

    VAd hette stället? sådana vågor är det inte i björlanda. Det verkara väldigt gött att surfa där. VArligger kanaha?

  • poppo

    Medlem
    24 april, 2005 vid 16:27

    Kanaha är “eurobeach” på Maui, Hawaii… kan bli mkt trevligt som man ser på filmen. Har själv seglat upp mot logo i side/side-off där en kväll – mumma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.