Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hedlund!
-
Hedlund!
Publicerad av stebe på 26 mars, 2008 vid 06:42Välkommen hem!,.. släng upp lite bilder
Missa vi något de sista dagarna?
zilversurfarn svarade 16 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
ni missade ryssen… inte mycket vind dock, blev bara ett par timmars surf
-
Fasen, ni drack upp spriten och drog hem med vinden. Verkligen schysst…
Ryssen var en riktig karaktär! Som Fritz Weissmüller fast lite läskigare… 🙂
/Gandalf den halte
-
Vinden kan jag ta på mig.. men spriten skyller jag på Hedlund som försökte fylla upp mig. Fick ni ihop nån schysst film? Jag har börjat klippa lite. Det blir en separat film med bara Fritz
-
Ja fy fan för ryssen. Skönt att han dök upp i alla fall så det kändes gött att få åka hem. Bilder är på G, jag sitter och gallrar för fullt. Hur går det med redigerandet?
-
Era jevla göttegrisar………..vattnet ser inte helt fel ut, lägg ut bilder och film!
-
jävligt fina bilder johan!! riktigt fina! ni ser ut o haft skit kul.. stör mig på att inte jag hänge på..
-
mycket fina bilder… tog en stund att skriva titlar på dem… håll till godo folkens
-
Fett! Var det nog med vind till att ni kunde surfa alla dagar?
Varför var man tvungen att rigga till i vattnet? Hur gör man? Var det svårt?
-
Nej det var vind 9 dagar av 13, eller egentligen 10 av 14 men vi kom ned så sent på dagen att vi inte hann åka. Statistiken säger 70% vind på bft4+ i mars så det stämde bra. Man riggade genom att förtöja kiten på ankarlinan, haka på alla linorna på kiten och linda ut hela rasket. Sen kom egyptiern Alla och gick längs linorna och kopplade om de linor som var snodda. Jag var sjukt skeptisk liksom alla andra som anlände men jag blev glatt överraskad. De enda som hade problem med lintrassel var folk som försökte sig på egna lösningar (om man räknar bort kook-clampen då för den funkade klockrent). Hela Safagavistelsen var en positiv överraskning. Alla kraxande olyckskorpar var, till min stora glädje, rejält ute och cyklade.
Logga in för att svara.