Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Heelstraps eller inte
-
Kört min nya evil twin med tablas k1 några dagar i Mexico nu. Riktigt sköna men hade önskat att padsen under hälen vore lite tunnare så drog upp den o kollade om där ligger några inserts under som man kan ta bort. Det finns det inte 🙂 Insåg att ja dragit isär en limmad pad..
Gissar att de mjuknar med lite mer körning. Är överlag riktigt nöjd 🙂
-
Min K1 pad lossnade också. Fick den limmad av en soft fiskare på kap verde. Sitter stenhårt nu 😉
Blir till o testa lite olika alternativ!
-
Kör min Evil Twin med LF pads, aldrig suttit bättre!
Dock blir det Ronix Boots from nästa vecka….
-
Aha, kul att LF pads funkar på Tablas! De verkar sjyssta.
-
Du vill inte ha boots men du vill sitta fast som i boots hmmm.
Om du inte tänker köra board off tricks så skaffa boots, men en varning once you go boots you never go back -
Eller rättare sagt inte ha cykelslang men ändå sitta fast som med cykelslang 😉
-
Cykelslang rekommenderas helt klart. Behöver heller inte sitta så väldigt hårt för att förhindra att brädan flyger av vid kraftiga R:s. Då kan du även komma loss rätt lätt om du skulle behöva det. Lättare att komma i och ur än boots när du tränar nya trick (om du måste för att starta om kiten), MEN boots ger ju tveklöst bäst kraftöverföring vid pop-trick och stöd vid landningarna i chopp. Dessutom tycker jag att det känns säkrare då man inte riskerar att åka ur med EN fot och vrida sönder både fötter och knän på den sidan där man ev fortfarande sitter fast i fotstroppen.
Ska du däremot köra feta kite-loops så skulle jag nog satsa på enbart stroppar så man kan sparka av sig brädan om man känner att kiten inte hinner komma runt ordentligt innan landningen… Lycka till!:-)
Logga in för att svara.