Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hehe, passa er…
-
hehe, passa er…
Publicerad av ian på 22 mars, 2004 vid 14:52… så att ni inte kör för fort, då kommer farbror polisen!
Förresten, i shitbay gäller väl fem knop?
det måste betyda att någon (vill inte nämna någon vid namn av rädsla för lagens långa arm) har överskridit denna gräns med cirka 600% =)(camberlöst), samtidigt seglade han över farleden vilket också är belagd med böter, hehe, nae man får passa sig
ola_p svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag hörde att knopgränserna inte gäller om man seglar.. Stämmer det eller är det bara rykten?
Och i shitbay är det väl förbjudet att windsurfa för huvud taget, eller?
-
men det är ett spänningsmoment när fiskeflottan glider in.
-
va? är det olagligt att segla i shitbay? det låter illa, av vad jag vet så är det olagligt att köra i farleden (iofs korsar man ju oftast den när man kör till shitbay)
. Jo de jäkla fiskebåtarna och färjorna är jäkligt luriga, inte nog med att de siktar på migg när jag seglar, de skall dessutom envisas med att släppa ut stora jävla dieselpölar inne i shitbay
. Dessutom finns det en massa fritidsbåtar som dyker upp från ingenstans.
-
Hehe, ni vet väl för övrigt att ni skall ha lanternor om ni gör över 7 knop?
/David
-
utan dieselpölarna skulle de ju inte finnas nått fullvärdit shitbay längre. dels så skulle de isåfall heta cleanbay. plus att alla fördelarna me shitbay skulle försvinna, fatta va mycke tidigare planing å bätre pop man får på olja än på vatten
-
hehe, jo halare segel me olja också
om det inte skulle vaara för att det var kletig dieselsörjaMen när jag tänker efter så är det ju ganska bra att det är olagligt, det måste ju betyda att vi är lite sådär häftigt ”underground”
måste ju fjortisskateardelen av nikke tycka om iaf
-
haha, man kan vara med i Gotland runt om man införskaffar reling
wicked;)
-
Det vore nått för formulaseglarna det… bara limma på så e man med i matchen…
Logga in för att svara.