Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hehe skolfrånvaro
-
hehe skolfrånvaro
Publicerad av styret på 6 juni, 2004 vid 21:16vi har precis fått nått nytt närvarosystem på koslan så vi själva kan se hur mycket vi har vart borta och såna grejer, så fanns det nån utökad version så man kan kolla tider och allt.
märkligt att mitt papper med låga värden i närvaroprocenten matchade hagas höga värden… nu slipper man ju föra surfdagbok själv…
ian svarade 20 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
haha, fan va gött.
själv måste man fråga efter om dee kan skriva ut åt en. Men jag vågar inte göra det för då kanske de kollar upp de och upptäcker sanningen…
-
hoho, vet du vad jag hade på mitt närvaropapper. 0,0 frånvarotimmar under 1 år.
helt sjukt. -
hade också det första terminen i ettan men sen i tvåan så blev man ju helt plötsligt så förbannat trött på allt och alla och så rullade det på. så har det ju möjligtvis hänt att man surfat nån gång ist för lektion
-
Tjenare grabbar!
Jag känner igen mig i er oro för att frånvaro skall rapporteras. Eller er iver att surfa och därmed spelar detta med frånvaro ingen roll en blåsig dag…
Nu kommer jag låta otroligt förnuftig…. Men jag är ju å andra sidan 33 nuförtiden och kunde vara er farsa (teoretiskt!!! jag ÄR det inte som tur är!)
Ta er i kragen! Ryck upp er! Ni läser för framtiden… hahahaha
Nä, men ärligt. Det är värt att plugga lite för att komma vidare i världen och få ett bra jobb som man trivs med och som inte bara inbringar pengar. Det skulle vara skittrist att bara jobba för pengar.
Jag har gått den låååånga vägen till där jag är nu. Så jag pratar av egen erfarenhet.
Jag var själv väldigt, väldigt oambitiös i gymnasiet. Ettan gick OK då det var nytt, nya ämnen som jag valt själv och ny skola. Men i tvåan lackade jag ur totalt. Att vindsurfa var ju tokmycket roligare!!!!
Jag hoppade av skolan i trean, kom tillbaka året efter fast besluten om att jobba var värre än att plugga….
Läste klart, fick OK betyg med bottennapp från tvåan kvar i statistiken.
Tog ett par år med lumpen och skidbummande.
Kände för att läsa vidare (otroligt nog- det trodde jag verklingen inte då jag ”läste” i gymnasiet)
Kom inte in på högskolan… Fick göra högskoleprov och försöka fixa till det där.
Kom in på en rolig 40poängskurs tack vara högskoleprovet och en hel del tur…
Sedan ramlade det på, kurs efter kurs, sedan ett program. Sedan examen. Sedan lite fler kurser och en examen till.
Nu har jag väl drygt 200 högskolepoäng… Totalt oplanerat, inga val gjordes för att jag såg någon speciell examen eller karriär framför mig.
Låååååång och oplanerad väg hit – men det gick ju bra till sist…Vad är då kontentan av detta?
Det är värt att plugga!
Men om ni är toktrötta på gymnasiet – ta sabbatsår! Jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det! Men var beslutade att komma tillbaka året efter! Annars tappar ni helt kontakten med gymnasiet och ni får antagligen inte hoppa på det ni läste igen utan måste gå en ännu längre väg än jag gjort…Det är värt att plugga vidare för att få en bra framtid, MEN…. MAN MÅSTE LEVA OCKSÅ!
Vi ses väl på vattnet i kväll?/Staffan
-
Jag har i stort sett lärare som inte klagar när man säger ”imorgon kommer jag inte, jag ska surfa, vad ska jag göra till nästa gång?”.
Gör man det man skall göra och lite till första gången så är det oftast inte några problem att göra om samma sak nästa kulingvarning. Man kan väl kanske inte ta alla dagar, så jag håller mig till vågdagarna, freestyle kan man segla på kvällen, laddar man tillräckligt så kan man köra sig ganska slut ändå.
Jag har med denna taktik fortfarande inte godkänt i en enda kurs, fast jag har ina ig eller streck heller, och iår blir det väl sammanlagt tio kurser, mina mvg är i majoritet över mina vg, än så länge, det är en del B kurser i år, och dom är ju inte riktigt lika softa men iaf…Jo just det, bortsett från surf så är närvaron nästan 100%…
-
det är bra att du håller koll på oss vilsna ynglingar
håller faktiskt ihop det rätt bra med betyg o så så detär inte så illa som det kanske låter.
Men man får ta o jobba en del med tröttheten. Kom tex försent till dagens enda lektion som började 12:10.
Någon som har ett bra tips på hur man håller sig pigg på dagen (och nej, amfetamin blir för dyrt och dessutom säger en del att det är skadligt.)
-
jävla idioter!
Finns ändå inga jobb för utexaminerade. Är själv arbetslös maskintekniker. Lättare å få jobb som vanlig knegis dessutom behöver du aldrig pröjsa på nån studielån. Högre utbildning lönar sig inte idag! då enligt företagen är nästan alla har högskoleutbildning samt erfarenhet nuförtidensamtidigt anställs billigare ingenjörer från baltikum hellre än vi svenska studenter
Surfa som fan å ge fan i framtiden! Mitt tips till er skit i alt å alla å surfa på tills läget ändras
-
fan va gött att man surfat hela tiden när andra pluggat så när läget ändras så börjar man plugga medan andra får erfarenhet o kontakter osv så när man väl är färdigpluggad så har läget ändrats tillbaks och man får fortsätta surfa på sina gamla billiga prylar istället för år 2054 års modeller (som ju kommer ut omkring 2012).
Ledsen, förstår ditt resonemang som egentligen är helt rätt men jag tror mer på murphy.
-
Pjuu, fick min frånvaro idag 3 % BARA!!!
Dom måste ha fel på systemet, känns som jag varit borta bra mycket mer, vem vet (jag tänker inte kontrollera saken iaf
)
1 G
1 MVG
Resten VG
Får man väl vara hyfsat nöjd med iaf, nuska jag bara surfa hela sommarn!! Utan att tänka på nån frånvaro -
hehe har inte fått min frånvaro ännu men den ligger nog ganska mycket på dom blåsiga dagarna…men betygen blir najs ändå^^
-
Svar till:
så när läget ändras så börjar man plugga medan andra får erfarenhet o kontakter osv så när man väl är färdigpluggad så har läget ändrats tillbaks och man får fortsätta surfa på sina gamla billiga prylar istället för år 2054 års modeller (som ju kommer ut omkring 2012).
[/ QUOTE ]
Eller så sitter du som 50 åring å grubblar varför du jagat den kariären som aldrig fanns stället för att rippa vågor med 2012års prylar,, för 2054 års modeller hade du ändå inte haft råd med som arbetslös. Jag insåg det denna vintern Ian dude och går nu på a-kassa, köpte mig i våras en kite och rippar nu fett i Torkelstorp. Jag är lycklig!!!
-
men om det händer så kan de iaf inte säga: ”vi sa ju att du skulle plugga”
gött att ha rätt ibland =)
-
pojkar pojkar pojkar gör som jag bo i borås med utrustningen i vbg så kan du inte surfa när det blåser ok det svinder ganska über hårt när det blåser i vbg å man läser på steffo hur jävla grymmt det var men fan, får ut betygen från ettan snart tror jag får typ 2 vg lr nåt å resten mvg EEEY FAN jag är typ president på min skit skola sen.. :d haha
-
på tal om frånvaro, gissa vem som nyss vaknade
Så fort man börjar få vg så e det kört, måste ha mvg rakt igenom eller så kan du ligga på typ 17. så det e luuugnt
Logga in för att svara.