Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hehe
-
Hallåj!
Vart du ska köra e juh lite beroende på var du bor…
Men annars kan jag rekommendera Öland, Apelviken, Habo ljung, Danmark, Gotland och även stora värtan för sthlms-borHa d gott!
-
tja..
nybörjarställen? ja, det är rätt viktigt att man börjar på rätt ställe, annars kan man snabbt bli rätt less på det i höga vågor och djupt vatten. När man legat och dragit rigg och plumsar i direkt på grund av vågorna, ja då är det synd att säga att några få mindre väl valda ord trillar ut.. (av egen erfarenhet, he he..)
Som sagt, Haga Park Öland tycker jag själv är ett av de bättre ställen att börja på. Oftast tillförlitligt med vind och midjedjupt en bra bit ut så man slipper dra rigg. Dem har ju skola och uthyrning där också…
Annars skulle jag nog vilja säga Habo, vid lomma. Ett annat ypperligt ställe med oftast plattvatten. Även klagshamn funkar bra..
Lycka till & enjoy!
/Robban -
Fan va kul med en seriös nybörjartjej!! DET BEHÖVS FLER BRUDS I SPORTEN!!!
/Anders
-
hehe jo det kan jag nog tänkta mig!! =)
har inte set så många tjejer utföra sporten faktiskt!!
skall göra mitt bästa för att lära mig åka en vacker dag!! =)
e alla proffs här på sidan lr??// Micho
-
VArt bor du nån stans??
Jag hjälper dig hjärna att bli bra…/Anders
-
Njaej, Det är nog inte bara duktigt folk, men det blir ju så att de duktiga/de som vill framstå som duktiga svarar, och nybörjarna frågar. Blir ju lite sådana tendenser… Läs Dr Masses krönika om den teoretiske windsurfaren så platsar nog gasnka många av oss där, jag blan andra…
-
Men många som svarar bryr sej om att lära ut ett och annat.
Och den svenska surfkulturen lever vidare, i och med att folk faktiskt visar varann respekt och och e schysst mot varann. Jag kan inte komma på någon annan sport där folk överlag är så förjävla trevliga. Nog med moral o etikHa d gött! Fler tjejer på vattnet!!!!!
-
Sofie, en inte allt för purung surfbrud på plats i Grönhögen visar att tjejer rippar. även här hemma i våra svenska vatten.
-
okej men asså okej.. hehe
vad e det absolut bästa med surfing då?! hehe
/// michoooo -
“Only a surfer knows the feeling” som det så lagom flummigt heter…
Tänk dej att du är ute på havet, det blåser kuling, berg av vatten runt omkring dej som rör snabbt och ändrar utseende hela tiden och skummet yr. Du står på din lilla bräda i full fart i dryga 30 knop och har full kontroll. Laddar höga hopp och rider vågor. Du tänker inte på något annat än det som händer just nu. Du är “ett” med naturen…
Lagom flummit eller…? Nu ska jag gå och sniffa lite mer lim. 😛 -
jahaja så de säger ni!! =)
det låter ju verligen på er att det här e den bästa grejen i världen.. kanske borde prova snarast då!! hehe
// micho -
Vad sägs om KITEWING ( http://www.kitewing.com ) som inkörsport till windsurfing? (Har det diskuterats kanske?) Jag är jävligt sugen på att testa .. kan ju användas jämt, till inlines eller snowboard för min del.. Lätt ska det vara också, som margarin?!
Hanteringen av ‘draken’ är ju ganska lik hanteringen av ett w-surfsegel, och har man testat kitewing blir det nog lättare att lära sig w-surfing. Men när vattnet krusar sig till berg (…) finns det inget bättre än windsurfing!!!
Dags alltså för en ny era, där extremsporten förs till högre höjder och där fler tjejjer intresserar sig för sporten!!!
-
den där Kite-wing ser ju precis ut som ett Simbat-segel.
Vilket inte direkt är som att segla bräda…
Förvilla inte den stackars tjejen som ju verkar ganska anonym. Hon har väl inte sagt var hon bor, för gjorde hon det skulle nog närmsta surfklubb kontakta henne. Hon kanske inte ens finns??
Logga in för att svara.