• calle_kuling

Medlem
    7 mars, 2003 vid 21:25

haha.. Jo, de e sant, skimbat heter det även! Okej, tjejjen, vill du ha killar behöver jag inte säga vad du ska välja för sport!! wink.gif

Jag har sedan jag började med windsurfing klassat den som den skönaste sporten.. då har jag åkt mycket snowboard sen jag 10 år med början 1990 och ändå valt w-surf som jag började med 1994.. Men varning för rastlöshet under vintern.. bra att ha ha två tuttar att suga på som man säger! laugh.gif

• micho

Medlem
    8 mars, 2003 vid 13:01

det e väl så klart att jag finns.. kanske inte riktigt vill säga vart jag bor precis bara.. men i närheten av sthlm..
    hoho.. så när börjar ni surfa då?? era surfgalningar!!
    hehe
    // michelle

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2003 vid 14:21

om du bor i närheten av Stockholm så kontakta den klubb som är närmast. Det finns en klubb i Jakobsberg, en i Tyresö. Sen finns nog en på Lidingö…
    Fyll i uppräkningen ni andra om ni kommer på några mer.

• hifly

Medlem
    8 mars, 2003 vid 18:37

det e` riktigt skoj och tänka på respektera andra surfare och att ha roligt.

• styret

Medlem
    8 mars, 2003 vid 19:37

ähhhhhh skit i respekten förfan. wink.gif
    jag respekterar folk som kan dricka mycket bärs. laugh.gif

respekt ska man väl ha för folk i allmänhet?
    inte bara surfare.

• micho

Medlem
    8 mars, 2003 vid 21:07

vadå.. nu hänger jag inte riktigt me i svängarna..
    har jag inte respekterat eer?? vad har jag gjort för fel.. hehe =)
    /mIcHo

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2003 vid 22:57

det va inget å hänga med på…. En del sitter o skriver till Steffo-konfen när dom är halvknalla på lördagskvällen – då blir det såna där konstiga inlägg.

• waterboy

Medlem
    8 mars, 2003 vid 23:53

Tja
    Har testat skimbat/Kitewing ca 2 h och det va jäkligt kul. På nästan blankis i sthlm. Körde med långfärdsskridskor vilket fungerade bra. En cool sak, kom upp i 70 km/h efter jag kört ca 1,5 h och lärt mig, riktigt häftigt!! en skridsko går som fortast!
    Hoppade tyvärr inte men är nog inte så svårt. Roligaste jag gjort under vintern faktiskt (har ej surfat under vintern).
    Tänkte att du skulle veta, ett bra alternativ te vindsurfing på vinter.
    Ha de gött

• waterboy

Medlem
    9 mars, 2003 vid 00:02

Tja Micho!
    Skrev en liten berättelse om det första året jag surfade. Kanske är läsvärd även fast du inte kommer förstå tiktiga alla surftermer, men gör nog inte så mycket.

Teckenförklaring:
    Pråm=dålig, jättestor surfbräda

länk:
    http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Board=konfen&Number=92961&Forum=konfen&Words=F%F6rsta%20planingen&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=6months&Main=92961&Search=true#Post92961

eller sök på: Första planingen!!, liten läsvärd berättellse
    på sökfunktionen, du måste ta 6mån gamla inlägg för att se den.
    Hoppas det ger dig en inblick i varför man surfar, försökte verkligen o beskriva hur det känns men är svårt.
    Mvh Albert

• micho

Medlem
    11 mars, 2003 vid 15:18

nämen nu blir jag nästan tårögd crazy.gif.. hehe.. vad mkt ni gör för att jag skall lära mig surfa!! hahaha.. =0)
    men när börjar ni surfa då??
    /// Micho

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2003 vid 15:53

Vi som inte varit utomlands börjar surfa lördag 5 april!

:-/)

• calle_kuling

Medlem
    11 mars, 2003 vid 19:51

I april ska man iaf ut, om det blåser.. 10 m/s borde gå vägen någonstanns på Gotland.

Kanske kunde bygga en kitewing av gamla segel, master och bommar, skulle va kul i riksgränsen i maj eller i innsbruck nästa vintersässong. Kanske kan slå 291.5 meter och flyga från toppen ner till lägenhetsbalkongen i hungerburg, vid nordkette wink.gif

• micho

Medlem
    14 mars, 2003 vid 16:25

Innlegg slettet av micho

• micho

Medlem
    15 mars, 2003 vid 16:00

hehe

• micho

Medlem
    17 mars, 2003 vid 18:01

nån som surfat idag då? hehe! nu när värmen börjar slå till i vårt kära sverige!? =)

///

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.