-
Hej hej hej alla jävla trevliga människor
1. Första saken en sofistikerad humanitär intelligens borde göra innan den ger sig ut för att kajta för första andra eller tredje gången är att TA REDA PÅ REGLER! Och tänka lite kring dom! t.ex. Den som är UPP I VIND lämmnar ALLTID företräde! Även nybörjare. (inte lätt men så är det)
2. Andra saken en sofistikerad humanitär intelligens borde göra är att kolla vinden och tänka… Hmm jag är nybörjare. Jag väger nog ungefär 50-60. Det blåser fett bra idag och jag ser bland annat en ”avancerad” (som du kallade mig) åkare som kör på en 8a som ser ut att väga ungefär 70. JAG RIGGAR 10!! Tänker du då
3.Tredje saken en sofistikerad humanitär intelligens borde göra är att TÄNKA. Jag förstår. Jag älskar inte heller att tänka men okej för sent. NÄR du crashar en 10 kite totalt ner i powerzone helt uppochner får du kraft! Står du i vatten upp till midjan så kommer du DEFENITIVT 100% säkert att dras efter kiten tills den slår i. Du kommer nog dras med några meter ner i vind.
Jag såg dig och tyckte du verkade ha kontroll, jag åkte downwind UR ditt vindfönster och klistrade mej på strandkanten med kiten lågt som fan. Okej det var inga större marginaler men endå var jag utanför när du gjorde vad du gjorde. 2 sekunder senare försvann du ur min synvinkel, du tappar kontrollen och din kite som är större än min flyger ner mot vattnet mitt i powerzone SAMMTIDIGT som du DRAS NER I VIND som gör så JAG nu är innanför din linlängd. Kiten landar som tur är en halv meter framför mig. Jag flyger igenom och landar i dina linor. Som gjorde ganska ont även om jag inte sa det men du fråga ju fan aldrig hur det gick! Mer har jag inte gått igenom på min terapi.
-POÄNGEN-POÄNGEN-
Poängen är att jag var utanför din linlängd TILLS du tappa kontrollen och drogs downwind. End of story.
Logga in för att svara.