Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hel eller delad mast

• sailortrash

Medlem
    9 augusti, 2013 vid 14:01

Freestyle toppar ju inte heller fart eller höjdtagningsligan. Den utrustningen maximerar ju andra egenskaper som kontroll och segelrotation…men jag vet inte mkt om freestylesegling direkt.

• alexasu

Medlem
    10 augusti, 2013 vid 07:44

En freestyle höjdar faktiskt rätt bra, förutsatt att du inte seglar den på fenan för mycket. Det var kanske lite ett extrem-exempel, men ändå något jag tycker många freeriders som kör runt och nöter gippar kan ha i åtanke.
    Toppfarten kanske minskar något om du inte “stänger glappet”, men den accerelationen som får dig upp i planing är bättre om du håller seglet upprätt. Höjdtagningen om blir också bättre om du håller seglet långt fram då det är lättare att hålla brädan plant i längsled samt det ger dig möjlighet att gräva ner lovartsrailen lite, vilket ger minskad avdrift. Detta såklart förutsatt att du inte har en gigantisk fena.

Jag vill inte gå in i en allt för tenkisk diskussion i denna tråden egentligen, jag vill bara inte ett L3LL3 står och lutar seglet bakåt i tron om att han ska accelerera och höjda bättre när han antagligen seglar mer i oplanande läge eller på gränsen till planing snarare än i full spätta på jakt efter den sista knopen.

• l3ll3

Medlem
    10 augusti, 2013 vid 07:59

Japp, nu börjar det bli lite fööör tekniskt för mig. Jag tackar dock ödmjukast för alla tips. Mycket värdefull info. faktiskt 🙂

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hel eller delad mast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.