Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Heldag gbg-vbg imorgon någon?
-
Heldag gbg-vbg imorgon någon?
Publicerad av johnk på 23 maj, 2011 vid 20:00Kohagen tänkte jag (om man får vara där fortfarande?)
johnk svarade 13 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Vart ligger detta ställe då? Hade tänkt att dra söderut från uddevalla men de ser ut att blåsa lite mycket för min 10a där nere!
-
antonhau;656485 wrote:Vart ligger detta ställe då? Hade tänkt att dra söderut från uddevalla men de ser ut att blåsa lite mycket för min 10a där nere!
Norra delen av Träslövsläge ”Läjet”. Sök på Trulsas gata. Funkar bra på sydväst.
-
antonhau;656485 wrote:Vart ligger detta ställe då? Hade tänkt att dra söderut från uddevalla men de ser ut att blåsa lite mycket för min 10a där nere!
Det blåser inte för mycket för en 10:a . Jag ska köra med en 12:a men det blir nog i Rågelund efter lunch.
-
Beror på hur mycket man väger. Jag är 60kg och kommer köra 7a. 10 funkar säkert om du ser upp för svarta moln och kommer in och landar då (såg en spik på 18 m/s byar på mätaren i varberg nyss och sen tillbaka ner till 9). Kör ner till läjet snart om nån ska med. Blir halvdag alltså 🙂 och södra sidan eftersom det ska vrida mot väst
-
Tillbaka från Rågelund. Körde som sagt med en 12:a och det funkade helt ok men det kanske var på marginalen ibland. Mellan fronterna var det perfekt. I fronterna var det väldigt ryckigt, byigt och allmänt jobbigt men jag kände inte att jag var helt överriggad. Väger 76 kg. Såg på Onsala-mätaren att lägsta vind var 8 och högsta 15 när jag var ute. Inte helt enkelt idag och allmänt jobbiga förhållanden tycker jag…
-
Funderar på att åka ner imorgon onsdag istället, skall ni ner igen? Samma 10:a igen.. Funderar på att åka ner fram mot lunch!
-
Mitt revben säjer ”Nej”. Sen flyger jag tillbaka till San Diego på Lördag, så det får bli vbg igen till hösten kanske 🙂
Logga in för att svara.