Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helgen ?!?!?! (plågsamma prognoser peppar pissigt)

• Helgen ?!?!?! (plågsamma prognoser peppar pissigt)

Publicerad av dr-masse på 18 september, 2003 vid 14:32

Det var då själva f-n vad prognoserna ändras inför helgen (i estocolmoland i alla fall, men verkar gälla landet)… kollade just forecas senaste, inte alls lika många roliga streck på pilarna längre, 🙁

till å med morgondagen som såg grym ut verkar bli tveksam.

Nåja, släpar med grejorna ut i alla fall å hoppas på lördagen. Eller söndagen. Men fettryck blir det nog inte… vad tror ni?

Surfa På!

anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • racso

Medlem
    18 september, 2003 vid 14:57

Satt just och funderade på samma sak. Har lagt upp hela helgen+ fredag för segling. Men nu ser det ut som om att det inte ska blåsa alls…

Då måste jag plugga istället, och hur ball e det när jag förväntat mig en bra session hela helgen?!

Så dåligt gjort av vinden!

/Oscar

• calle_b

Medlem
    18 september, 2003 vid 15:24

Detta är inte sant! Hur i h-vetet kan det bli så här???

Förbannat jobbigt att bli lurad så här,
    när man precis har lagt upp planerna på
    surftripps… Illa, illa, illa, illa.
    confused.gif crazy.gif mad.gif frown.gif frown.gif frown.gif

• surfen

Medlem
    18 september, 2003 vid 15:35

Tur att man kom iväg till Kappelskär idag sol och något byigt SV vind men fullt godkänd surf dag.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2003 vid 15:42

Tja, man kanske skulle ta och åka hit istället?

Yeah baby, yeah

• the_novice

Medlem
    18 september, 2003 vid 15:50

Ser ut att kunna bli en del vind pa mandag och tisdag istället enl smhi…

• oskie

Medlem
    18 september, 2003 vid 16:05

Här ska det i alla fall blåsa…

• dwilde

Medlem
    18 september, 2003 vid 16:08

aamen fy faaaaeen, så fort man släpper bevakningen av prognoserna, tar dom bort alla vindpilar. Ifrån 10-14 till wakeboard på typ ett par timmar. Tycker vi ska protestera eller sluta betala el. nått….. mad.gif

• tabi

Medlem
    18 september, 2003 vid 17:03

fy helvete!
    windguru verkar vekligne va en sjyst sida, men hur faaaan läser man av den?????

• ola_p

Medlem
    18 september, 2003 vid 17:23

De e väl ganska självklart… överst står dag å klockslag… sen vinden, å molnighet, samt temp å nederbörd…. Så svårt kan de la inte vara… wink.gif
    har den dessutom så jag kan kolla med mobilen..

• dr-masse

Medlem
    19 september, 2003 vid 09:37

Det här blir ju bara värre och värre… Från en helg som såg i stort sett bombsäker ut till noll sekundmeter… theyrs blå-lila färgfält brer ut sig över landet, snyft.

hoppas på lite åkning på söndagen…

Frusta På!

• lars_k

Medlem
    19 september, 2003 vid 09:39

Piss är vad det är. Såg så sent som igår fram emot en pangeftermiddag/kväll vid Åsa stenudde. Men nu? …icke.
    Verkar bli ännu en skethöst.

• borje

Medlem
    19 september, 2003 vid 09:44

Det är ganska logiskt faktiskt:
    igår kunde jag inte surfa=vind
    idag kan jag surfa=ingen vind

så jag ber alla så mycket om ursäkt.

• dr-masse

Medlem
    19 september, 2003 vid 09:48

Extremt logiskt är vad det är, hur kunde jag missa den uppenbara kopplingen.

Jag skall på dop nästa helg, rigga fyrnollorna redan nu boys and grrrls.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 september, 2003 vid 11:02

Du som har svårt att tolka WindGuru: Titta istället på seglarvädret på: http://batvadret.foreca.se Klicka fram ditt område och du har en otroligt överskådlig vindprognos med kartor (animering över två dygn) och text!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helgen ?!?!?! (plågsamma prognoser peppar pissigt)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.