Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helgen slutade med ett nollresultat

• Helgen slutade med ett nollresultat

Publicerad av hakuna på 5 oktober, 2009 vid 07:58

Lördagens barnkalas blev inställt så jag fick en timme i Askimsviken innan regnet totaldödade vinden. Bra drag i 4.0:an!

Efter att noga kollat prognosen för söndagen så tänkte jag att jag hinner hänga lite med familjen, gå på fotbollsträning med grabben och fira kanelbullens dag, och sedan dra ner till Läjet och njuta av 4-meters vågor och 17-19 m/s.
    När jag kom ner till Lejet blåste det 22 m/s och det var istället helt sönderblåst med 1-2 meters med bara några meter imellan. GAH! Åkte upp till Apelviken men det var inte mycket bättre där.
    Så, ovärt att gå i.
    Testade att rigga den lånade gamla 3.5:an på land, ett Gaastra MV4 från typ -98. Lagom drag i det, men när byarna kom hade man ingen chans att orka hålla det. Rek mast 430! Weird.
    Klämde dessutom tumnageln.

Jeje, jag får väl iaf poäng för att ha dykt upp i Varberg? 🙂

Niclas

hellgren svarade 15 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • safesurfer

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 08:19

Känner igen det. Jag fick en toppendag i lördags mellan kl15-18. Jag hade en fruktansvärd träningsvärk efter att ha kört första styrke passet i torsdags och på söndagen var jag otroligt stel. Tog en soft söndagmorgon och ladda batteriet vilket gjorde att jag inte stod på stranden förän kl15 på söndagen då var alla påväg upp och vinden var runt 22m/s. Att surfa eller inte surfa svår fråga, det känns så fel att inte surfa för att det blåser för mycket. 18m/s på lördagen var ju lugnt men jag var nog tvungen att inse att det inte är alltför roligt med ett 4,2 i 22m/s. Helt otroligt att se apelviken och lejet helt tomma på vindsurfare en söndag kl16 då det rullar in så feta vågor. Det var ändå värt resan bara att få stå på stranden och känna vinden och se vågorna men man får lite ångest av att se alla fina bilder.

• hakuna

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 15:38

Hade vågorna varit större och med platt imellan då hade jag gått i.
    Dumma högvatten att förstöra! 🙁

• hellgren

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:04

Jag körde också Askim en sväng i lördags.. Dock har jag inte 370 mast så jag riggade 6.0… Det gick fort kan vi väl säga.. Men jag lyckades med mitt livs första “plattvatten hopp”.. Landade det dock inte..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helgen slutade med ett nollresultat

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.