Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Heli-bilder idag JP
-
http://www.mikrokopter.de/ucwiki/HexaKopter
Kostar i och för sig lite över 10.000 Kr för en byggsats!
-
Det är förmodligen bara helin då!?
Sen ska man ha radio, mottagare, laddare och en vettig rigg till kameran.
Tveksamt om en sådan orkar lyfta en systemkamera eller videokamera men en kompaktkamera funkar ju bra.
En annan viktig sak man måste ha är som Hengo redan sagt, tiiiiiiid!
Man inser också ganska snart efter att ha köpt sin heli att helikoptern i sig är den lilla kostnaden. :frown: -
Jag har sett en del klipp där de demar en sån flygande harv med gps-autopilot och en rätt stadig tyngd på och det såg ut att funka prima.
-
sourra;610020 wrote:Jag har sett en del klipp där de demar en sån flygande harv med gps-autopilot och en rätt stadig tyngd på och det såg ut att funka prima.
Köp en och prova…
-
Vad ska man ha GPS autopilot till? Ur ren filmningssypunkt alltså… Fotar man måste de ju va skitabra,
…glöm nu inte heller att de där flerrotoriga sakerna är ännu mer hopplösa i vind, tror inte de finns några genvägar. Man måste – som gadget gjort – köpe sig en 2m i diameter vanlig heli !
-
De hängde ju på 1.3 kg i videon utan problem. Dessutom hängde de 1 kg av den vikten i ett snöre under. Ganska ball att se hur fint hexakoptern korrigerade för den gungande lasten.
1.3 kg kamera har ju helt klart potential. Sedan hade de ju en modell med 8 motorer också som kunde lyfta ännu mer.
En annan cool grej var ju batteri-tiden; hexakoptern fixade 36 minuter flygtid. Damn!/Kaj
-
Cortex;610028 wrote:hexakoptern fixade 36 minuter flygtid. Damn!
/Kaj
Det var nog utan last men fortfarande imponerande.!?
Det finns några som flyger dessa bl.a. i malmö men de är nog som Hengo säger väldigt vindkänsliga pga. dess låga vikt. -
Hä ba skit, gör som gadget å världsledarna på ämnet,
gå allin på 2 meter !
http://www.flying-cam.com/ -
De där är fan feta men det känns som att det är mycket custom på dom.
-
verkligen ingen rocket science, de är också 100% beroende av stabiliseringsmjukvaror i datorn efteråt…
Tror egentligen mest de där bara är en massa kåpor så att folk ska TRO att de lyckats komma fram till nån magisk formel som gör att en gyro kan fungera på ett liknane sätt som en fullstor heli, trots att farkostens massa är så liten i förhållande till kameran.
-
Jag lägger upp ett klipp där kameran är fäst vid landningsstället.
Denna är då helt ”rå” och är litet exempel på hur alla dessa små vibrationer gör sig på film.
Även om helin uppfattas som stabil finns de alltid där.
När man väl fått bort majoriteten av vibrationerna är det bara det lilla problemet kvar att helin kränger och tiltar åt alla håll mest hela tiden, därav nyttan av en bra rigg…
(Lundåkra borta till vänster på 0:40)
Lyckas även få med dem på bild allt som oftast, GoPron är kanske inte den snabbaste kameran iof så det bidrar ju en del.
Titta på den ”raka” 108:an… :O) -
Coolt!
Har du testat med 60 fps? Det brukar bli grymt mycket bättre med GoPro’n då tycker jag.
/Kaj
Logga in för att svara.