Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hellfish
-
Hellfish
Publicerad av dak på 13 maj, 2005 vid 12:33Hej funderar på att köpa ny kite blev lite nyfiken på Best´s hellfish. (http://www.bestkiteboarding.com) Den ska tydligen va så jäval bra om man ska tro vad dom säger.Finns det någon som har den eller har testat den.. berätta gjärna isåfall va ni tycker om den (bra dåligt etc).. mvh daniel
patrikol svarade 19 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Man skall inte tro på allt som skrivs på internet.
Marknadsförings trick när den funnits ute i några år så vet vi. Ännu finns den väl inte eller det finns någon som provat den? -
Har ju precis släppts ”over there” så det är nog ingen än Best själv som vet hur bra den är än. Men jag tror nog att det är en grym sak, Shannon Best är ju inte helt dum i huvudet, är ju ett helt nytt material framtaget exklusivt för Best av ett dotterbolag till Cuben Fiber som väl bl.a. gör segel, men tiden får utvisa hur pass hypen är befogad.
-
tänkte på en grej varför ska man betala 12000kr för en billig kite i dyra material? känns lite väl mycket som marknadsförings trick det här alltså
-
Jag tror också att den är grym… bara att kolla hur alla som står för andra märken börjar darra på alla forum…
Det är dock en ny pryl med nytt material så det kan ju hända att den har barnsjukdommar… hållbarhet, hur reagerar den under extrema förhållanden som t.ex kyla, regn extremt byig vind osv… vilken storlek ska man välja… många frågor som kommer klarna inom några månader…/Jakob
-
materialet är bra, har känt på det, men vi hade problem med att sy i det som sagt, det ska limmas, tror best har hoppat på lite väl snabbt här, det är en wildcard lyckas dom så är det ju kul för den rige best kugen alex
-
Jag vill ha en sån.. den verkar ju grymt FEEET..
Den är väl inte mycket mer hypad än några andra nya prylar, till skillnad från många konkurenter har de iaf nått nytt o komma med och hypar tex inte upp en flera år gammal uppfinning som 5 linan. Sen snackas det mycket skit om BEST här på steffo men det beror nog på att de inte har någon återförsäljare och knappt några åkare i Sverige som står upp för märket..
och angående priset är den ju inte dyrare än det stora märkena men den har mycket fetare matreal..
-
jag lägger helre pengarna på en grym kite av ett mindre känt märke än att betala lika mycket eller mer för en mindre bra kite av ett känt märke.. det är bara det att man vill inte ha grisen i säcken om man får betala 10000-12000 för den…
-
Nja skit det är väl mer servicen ifrån best själva som det klagats på. Kitesen har det väl inte klagats på direkt eller?
Logga in för att svara.