Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Helllltt sjuuuuuuuukkttt !
-
Helllltt sjuuuuuuuukkttt !
Publicerad av anonym-anvandare på 14 februari, 2004 vid 10:37adde svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
O, God Thy Sea Is So Great And My Boat Is So Small
Prayer of the Breton fisherman
-
Holy shit!
Det var inga dåliga dyningar det
Lite annat mot dom svenska vågorna
-
-
jag hade nog inte ens vågat duscha om det hade hänt mig!
-
Äh!
Jag blev besviken! Var har han sin kite? Det där var väl bara vanlig vågsurfing!
Ok, tow-in kanske inte är direkt vanlig, och Jaws kanske inte är direkt ”vanliga” vågor
…men va fan, Robby Naish har ju brötat in med sin windsurfingbräda i vid Jaws, så varför ingen kite?/Rasmus
-
att paddla in på Jaws är bra mycket tyngre om det ens är möjligt än tow-in, windsurf eller kite.
prova att paddla in på stora vågor istället för att dras in med vinden på bräda så får du se…
-
[bild]http://www.redearthmedia.com/kitemag/alancadiz_jaws.htm[/bild]
-
Nej, paddla in i Jaws har jag hört ska vara omöjligt. Det var därför jag delade på det.
Tow-in surfing är mindre vanligt än vanlig hederlig vågsurfing, och vågor i stil med Jaws är nog inte så jättemånga som surfar i. Tow-in vid Jaws däremot lär ju vara det vanligaste sätet att surfa Jaws
Skitsamma! Tack för länken i alla fall. Den var grym!/Rasmus
-
Svar till:
Äh!
Jag blev besviken! Var har han sin kite? Det där var väl bara vanlig vågsurfing!
Ok, tow-in kanske inte är direkt vanlig, och Jaws kanske inte är direkt ”vanliga” vågor
…men va fan, Robby Naish har ju brötat in med sin windsurfingbräda i vid Jaws, så varför ingen kite?/Rasmus
[/ QUOTE ]
Detta är antagligen den största vänster som körts på Jaws… I Januari var det 80-85 fots swall på väg in. You do the Math… Fö så är tow-in enda sättet att vågsurfa Jaws.
Vanlig vågsurfing, inte direkt….
/adde
Logga in för att svara.