Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Helrails cutback
-
Koa wrote:Oskars på! …som Dr Masse skulle säga, med eller utan “stubbe-bräda” i baren 😉
Men bäst skär blir det nog med en klassiker 😀Haaa haaa! Stubbe eller syl, utmaningen e ju att få fett på den!;) Kom inte o säg att du inte ser tillbax på tiden när vi stog på Oscars me bar brinaga o skaka våra pegna maskiner förr om åren?;)
-
surfslusken wrote:Koa wrote:Oskars på! …som Dr Masse skulle säga, med eller utan “stubbe-bräda” i baren 😉
Men bäst skär blir det nog med en klassiker 😀Haaa haaa! Stubbe eller syl, utmaningen e ju att få fett på den!;) Kom inte o säg att du inte ser tillbax på tiden när vi stog på Oscars me bar brinaga o skaka våra pegna maskiner förr om åren?;)
…”thous where the days”… 😀
för mer analys om vad som är bäst;
http://trailers.warnerbros.com/web/play.jsp?trailer=analyze_this_trailer&format=quicktime&speed=300000 -
surfslusken wrote:Koa wrote:Oskars på! …som Dr Masse skulle säga, med eller utan “stubbe-bräda” i baren 😉
🙂
-
Koa wrote:surfslusken wrote:Koa wrote:Oskars på! …som Dr Masse skulle säga, med eller utan “stubbe-bräda” i baren 😉
för mer analys om vad som är bäst;
http://trailers.warnerbros.com/web/play.jsp?trailer=analyze_this_trailer&format=quicktime&speed=300000Tro mej “thous days” lever fortfarade i Varberg, återväxten e otrolig! Och nåt som livar upp oldschool kännsla till max ikväll e ju att allas vår CLS Uffe fyller 51år och sponkar på som om de vore 1988!!;)
-
Jesper_B wrote:Slusk,
Nej för faan, men det kommer garanterat nya fräscha kuvert i april. Då d-ar ska det jordbrukas! Däremot har vi hittat en djädra cool grannfamilj. Hon känd popstjärna och han löjligt trevlig rockroddare. Balla kids också. De har “hittat en egen kran” i Stockholm (deras uttryck), och vi har haft några riktigt trevliga middagar fulla av harmoni och musik. Det trodde jag inte själv om lite halvstiffa “Saltsjö-Dufnäs”. Men du vet i de lugnaste vattnen…Aloha!
JB
Vi är många som länge undrat vad de är som får Dej o din familj att hänga kvar i Saltsö-Dufnäs, nu fick vi alla våra misstankar bekräftade!
-
Ila, sorry att jag ifrågasatte vikten på ditt “spett”. Det kan ju vara att Proof byggde mkt lättare brädor 01, och de kan kanske specialbygga med lättare laminat. Det är kanske en sån bräda du har. Bara att gratulera isåfall! 🙂
-
Lars_K wrote:Ila, sorry att jag ifrågasatte vikten på ditt “spett”. Det kan ju vara att Proof byggde mkt lättare brädor 01, och de kan kanske specialbygga med lättare laminat. Det är kanske en sån bräda du har. Bara att gratulera isåfall! 🙂
Helt okej, man ska ifrågasätta, i synnerhet så viktiga saker som vikten på en bräda. Konstigt bara att inte fler insett de!
Visst kan de va så att min -01a är nån typ av “light” konstruktion. Köpte den färdig på plats i fabriken. Dom hade ett gäng färdiga brädor som gjorts för plåtning till nya hemsidan i samband me namnbytet från Waterproof. Så pga de fick ja inte välja färg el konstruktion där emot vart de ca 25% rabatt o omedelbar leverans, dvs ingen dålig deal! Och den väger faktiskt 5,2 ink stroppar, på postens komersiella (dvs kalibrerade) våg! Men de är inte alls ovanligt att custom ligger på ca 5 kg. Kolla te x Witchcraf som har allt från 4,8-5,7 kg beroende på vilken konstruktion du väljer. Och då är den tyngsta varianten av typ “okrossbar”, de är den modellen som Buke gärna dänger till me en rejäl bygghammare för o demostrera hållbarheten.
Men min gamla tro tjänare fick sej en riktig rejäl smäll för nån månad sen och går nog tyvärr på sista versen nu:( Så att egentligen borde jag va spekulant på din 73 liters wave-line! Får ta en allvarlig funderare på de;)
-
Gutt! Jag tror Proof “safear” lite på sin std-konstruktion eftersom de ger garanti. Sen kan de säkert bygga lättare till de som vill ha (tex Orjan kör säkert lättare för tävlingsbruk). Köper man std så får man garanterat en grymt stark bräda, och den är ju ändå lätt jämfört med vanliga prod-brädor. Synd på din bräda. Behöver du en ny har jag en med äkta Proof LOGO-design och senaste shapen. Och eftersom Orjan redan lagt på bottensandwich på min nya bräda kan jag vara lite “flexibel” vad gäller priset, om du är snabb! 😉
-
Sitter och rensar skrivbordet. Hittade den här på Calle N från Torö. Riktigt bra power och ännu mycket mer rail ordentligt begravt – inget fusksladd här inte! /Jesper
-
Jesper_B wrote:Sitter och rensar skrivbordet. Hittade den här på Calle N från Torö. Riktigt bra power och ännu mycket mer rail ordentligt begravt – inget fusksladd här inte! /Jesper
Tack för de fina orden…vi får öva lite mer.
Här tog Kricke en till bild under den dagen: -
Den ser ju närmast helt identisk ut med den tidigare bilden, fast lite annorlunda vinkel!?
Kan förstå om du bara gör riktigt snygga svängar hela tiden men det är väldigt sällan man ser två identiska vågor? -
Bästa sverigecarvet i tråden hittills och jag tycker den slår den tidigare postade bilden på Calle (Hookipa).
Fast är det inte som Novice antyder exakt samma bild som är olika beskuren? Inte för att jag tvivlar på att det las fler än en sväng den dagen, men jag går i alla fall bet på “finn fem fel” mellan de två. En intressant studie i vad olika beskärningar kan göra dock ( referens till vindsurffotograferingstråden).
-
Ola H. wrote:Bästa sverigecarvet i tråden hittills och jag tycker den slår den tidigare postade bilden på Calle (Hookipa).
Fast är det inte som Novice antyder exakt samma bild som är olika beskuren? Inte för att jag tvivlar på att det las fler än en sväng den dagen, men jag går i alla fall bet på “finn fem fel” mellan de två. En intressant studie i vad olika beskärningar kan göra dock ( referens till vindsurffotograferingstråden).
Möjligt att det är från 2 olika vinklar/ fotografer som fångat samma våg…vet inte…men lika är dom.
Sol och allt…:D -
Kollar man segeltoppen ser man att det är olika vinklar.
MEN, kollar man vågsprutets form o övriga delar i bilden ser det ut som om det faktiskt är samma tillfälle med någon tiondels sekunds tidsglapp – osannolikt men troligt.
Coolt var ordet!
/ Patrik
-
Grymt schysst carve Calle.
En annan liten observation är att helrails svängarna (nästan?) alltid är ute på skuldran och inte i några kritiska sektioner eller feta bowls.
En kombination av att det blir svårt om man faktiskt träffar läppen och att det blir ett sätt att göra nått riktigt grymt av en annars ganska tråkig skuldra?
Logga in för att svara.