Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Helsinborg
-
Helsinborg
Publicerad av levieux på 7 juni, 2003 vid 13:26Vet nån var man kan vindsurfa i Helsinborg?
Finns det en vindsurfingklubb?
levieux svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Man kan surfa efter danmarks färjorna kanske
inte att rekommendera.
Men såg någonstans att det var surf vid råå. -
Det finns en klubb inne i Helsingborg, Vikingstrands Vindsurfingklubb som har en schysst klubbstuga och brädcontainer längs Hbg norra stränder. Du hittar hemsida och adress på Brädseglarförbundets hemsida (länk finns till höger här på sidan!)!
Hoppas att det hjälper!!!
-
Hej,
Jag är medlem i Vikingstrand. Du hittar hemsidan på direktlänk Vikingstrand Vindsurfingklubb
Finns bra med platser i containrarna eftersom vi har rensat ut, så passa på och bli medlem.
-
Tack
Just nu är jag i Uppsala men hoppas kunna flytta ner till Helsingborg om jag hittar jobb där.
Jag skall vara där nere vid midsommar. Finns det möjlighet att hyra bräda från klubben?
-
Hej igen,
Det går att hyra brädor, men de är nybörjarbrädor från början 90-tal och tidigare. D v s utmärkta att börja på, men inte mycket att växa i. Om du vill hyra eller kolla in containrarna etc. så finns det telefonnummer till vår kontaktperson på hemsidan. Han bör kunna hjälpa dig. Om du kommer ner och vill testa på något sätt så löser vi det givetvis.
-
Hej,
Nu bar det iväg söderut
Jag kommer nog att kolla runt klubben om det blåser
Vi ses där
Logga in för att svara.