Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helvete, where to?

• stebe

Medlem
    23 februari, 2008 vid 06:46

@sourra 446656 wrote:

Fett Stebo. Hur bor ni?

AliBaba hotell, med det namnet måste det vara bra.

• sourra

Medlem
    24 februari, 2008 vid 19:09

@stebe 446662 wrote:

AliBaba hotell, med det namnet måste det vara bra.

Det beror lite på hurdana de 40 rövarna är. Är det enkomt tyska gubbstringrövar är det nog bättre att undvika Ali Baba och de 40. Vad tar ni med för grejer? Size etc?

• stebe

Medlem
    25 februari, 2008 vid 06:56

Nä vi får hoppas på 40 vältränade Latino-Lopez rövar. Ang. kites blir det lite gott och blandat mellan 5-13. Jag har bokat in golfbag så det blir 15extra kilo kites.

• sourra

Medlem
    25 februari, 2008 vid 13:17

Fan nu börjar bagage-jiddret med chartertomtarna. Kollade just vad som gällde och man får max ha 15 kg kiteprylar med sig. 15 kg!? Det är typ hälften av vad jag ska ha med. Sen får handbagage väga max 5 kg. Stor chans att jag rymmer alla kameraobjektiv och laptop i det. Det här kommer bli en prövning. Tacka vet jag Sterling där man totalt kan få med sig 120kg prylar för en femhundring.

• wakenils

Medlem
    25 februari, 2008 vid 15:33

jag har hört lite historier om folk som varit i egypten och där är tydligen rundturer vaktade av k-pist vakter, nån som kan dementera det eller förklara det mer?
    inte för att jag skulle göra nåt annat än att kita o sova om jag var där men det låter ju lite skumt…

vad kör folk med för våtdräkter där? windguru säger nåt om 20 grader i luften i hurghada och det är ju som svensk sommar ungefär dvs kyligt!

• sourra

Medlem
    25 februari, 2008 vid 15:38

Har hört att man ibland åker i polisbevakade konvojer om man ska ut i öknen och lolla. Men det ska man inte för där finns det inget plattvatten. Nojja mindre, boka mer. Har just fått klarhet i vad det kostar att få ned surfgrejerna. 800:- ToR för en vindsurfutrustning på 30 kg eller 550:- för kiteprylar på 15 kg. Trodde aldrig den dagen skulle komma men… jag kommer ljuga och säga att jag är vindsurfare.

EDIT: Jag körde i shorts i somras o Läjet, Viken och Bäng och tänker inte nöja mig med mindre där borta.

• debkausf

Medlem
    25 februari, 2008 vid 19:38

@SkånePaul 446417 wrote:

Ja, där vinner Sharm kan jag säga!

City of peace! In the hart of Egypt!! Skiter fan på mig bara jag hör orden! Ett riktigt tarmställe!! Så dålig hygien!!

• surfmc

Medlem
    25 februari, 2008 vid 21:06

@WakeNils 447234 wrote:

jag har hört lite historier om folk som varit i egypten och där är tydligen rundturer vaktade av k-pist vakter, nån som kan dementera det eller förklara det mer?
    inte för att jag skulle göra nåt annat än att kita o sova om jag var där men det låter ju lite skumt…

vad kör folk med för våtdräkter där? windguru säger nåt om 20 grader i luften i hurghada och det är ju som svensk sommar ungefär dvs kyligt!

Stämmer, man åker i konvoj om man ska ut på längre turer. Vi åkte på tur från Sharm till Kairo och bussen vi åkte med eskorterades av militären. Vi åkte nattetid vet inte om det alltid är så.

Sharm el Sheik är för övrigt bra så länge man håller sig ifrån ofräscha restauranger som ger rännskita i en dag eller två. Dock är det nog ingen höjdare för kiteresor? Hurgada eller El gouna utanför lär väl vara bra för kite.

• skanepaul

Medlem
    25 februari, 2008 vid 21:21

@debkåusf 447299 wrote:

City of peace! In the hart of Egypt!! Skiter fan på mig bara jag hör orden! Ett riktigt tarmställe!! Så dålig hygien!!

Nu ligger ju inte Colona i Sharm city utan några mil norr om, i ett helt nytt “hotell komplex område”.

Bor gör man på http://www.regencyplazasharm.com/ direkt anslutet till colona, helt ok vill jag säga men varken mer eller mindre.

Blir en tredje resa dit i maj, jag är hel nöjd och vinden är bättre än Hurghadas byiga.

Ta reda på fakta först mannen!

• wakenils

Medlem
    25 februari, 2008 vid 21:30

nu är det bokat o nya kites e på ingång så 18-25 mars blir det åka av!!

• sourra

Medlem
    25 februari, 2008 vid 22:07

Dutti ponke.

• lidde

Medlem
    26 februari, 2008 vid 00:34

uuuuuuhhhhhh, jag får rysningar bara av att tänka på Hurghada och alla försäljare som drar i dig för att sälja en T-shirt med texten Red Sea! Eller att vara kass i magen innan man ens landat!
    /Lidde

• christian12345

Medlem
    26 februari, 2008 vid 08:13

Okej, jag kan se att ni snackar Hurghada här. Jag tror att jag gör en ny tråd för att berätta om det stället – det förtjänar sin egen tråd.

• above_the_law

Medlem
    26 februari, 2008 vid 10:33

Äh, ta i så fall flyget till Sharm MEN ta en cabbe direkt till Dahab!!!! Där är det riktigt mysigt (mycket mindre). De har en lagun där man kan köra vid högvatten (suuuuperplatt), en vik där dom även har wakeboardmöjligheter (om vindfattigt) och så kan man köra fina vågor utanför sandbanken (halvön).
    De har ett surfcenter med en go lite bar också och bungalows mm…..Inget partyställe dock;-).
    Sharm suuuuuuuger ju annars stora elefantballar, förutom dykningen! Ta en tripp till Thistelgorm (otroligt vrak) och till naturreservatet (vad det nu hette). Helt oförglömlig dykning!

Ha de!

• skanepaul

Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:45

@above_the_law 447410 wrote:

Äh, ta i så fall flyget till Sharm MEN ta en cabbe direkt till Dahab!!!! Där är det riktigt mysigt (mycket mindre). De har en lagun där man kan köra vid högvatten (suuuuperplatt), en vik där dom även har wakeboardmöjligheter (om vindfattigt) och så kan man köra fina vågor utanför sandbanken (halvön).
    De har ett surfcenter med en go lite bar också och bungalows mm…..Inget partyställe dock;-).
    Sharm suuuuuuuger ju annars stora elefantballar, förutom dykningen! Ta en tripp till Thistelgorm (otroligt vrak) och till naturreservatet (vad det nu hette). Helt oförglömlig dykning!

Ha de!

Tänk på att när det snackas Sharm och kite så är det alltså inte i centrala Sharm, glöm inte det!

http://www.colonawatersports.com/sharmelsheikh/livecamsh.html

http://www.colonawatersports.com/sharmelsheikh/sharmelsheikh.html

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helvete, where to?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.