Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hemmabygge?
-
Hemmabygge?
Publicerad av zo0 på 26 september, 2006 vid 19:30Hur gör man egna brädor igentligen? nån som vet hur man får till dom bra o billigt?
jonaish svarade 18 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Finns ett par trådar om detta ämne här på steffo, kör en sökning så får du upp ett par tips och råd. Billigt blir det nog inte i början och bra blir det nog inte heller men du kan ju ha roligt under tiden. Men kör en sökning både här och på kiteforum.com.
-
jag ska spika ihop ett par till vintern,om du vill får du gärna hjärna hjälpa till
-
djevulen wrote:jag ska spika ihop ett par till vintern,om du vill får du gärna hjärna hjälpa till
Om du vill ha den perfekta brädan till modell, så vet du vra du kan ringa! -
men jag snacka med en i söndags.. han sa att man kunde ha playwood o sen dränka in den med båtlack typ 5 lager o så drar man på fotstroppar så har man en bra bräda.. nån som vet ett annat sätt lr?.. (tänkte fixa några undervinter när jag drömer om att vara ute o kita)
-
Finns marinplywood….som är oljehärdad. (Tror den är det iaf)
-
man kan nog kita på allt,,nästanmen om man ska bygga på ”riktigt”så är det en skumkärna man behöver å som man sen laminerar med någon sort av fiber och bindemedel som tex epoxy
-
tror det står rätt mycket,du bor i götet va?jag e åxå gbgare
-
antingen bygger du seriöst å lägger ner en massa jobb eller så meckar du ihop en i vanlig byggplywood. Plywoodbrädan kommer funka fint men du kommer troligtvis efter ett tag tycka den är jäkligt tung. Fördelen är att den är nästintill skottsäker och skulle den gå sönder meckar du ihop en ny för 200:- och några timmars jobb.
Logga in för att svara.