Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Hemsedal eller Hafjell/Kvitfjell

• Hemsedal eller Hafjell/Kvitfjell

Publicerad av meecrob på 4 november, 2008 vid 13:10

Sitter just nu och bokar fjällresan för iår men kan inte riktigt bestämma mig vart det ska bära av.

Det får bli antingen Hemsedal eller en kombination av Hafjell och Kvitfjell. Har hittat kanon stugor på båda ställen. Har besökt alla tre tidigare.

Det kommer att bli 5dagar. Hemsedal har ju större system och bra offpist samtidigt som hafjell har längre backar och med kvitfjell som komplement blir det ju variation också. Parkerna i januari är rätt jämbördiga då hemsedals stora park förmodligen inte öppnat än.

vad tycker ni jag ska välja?

christian12345 svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • smaskens

Medlem
    4 november, 2008 vid 14:17

Ska du kita är det lite begränsat på bägge ställena även om det finns.
    se på kite.no deras spotkarta.

Personligen tycker jag Hemsedal är bättre friåkning och det ligger lite högre.
    Parkåkat är nog bättre på Hafjell/kvitfjell.

• pjoter

Medlem
    11 november, 2008 vid 11:40

gillar backarna i kvitfjell.. dom e goa. 🙂
    hade kört på kvitfjell å åkt nåndag till hafjell bara för skoj skull.

Hemsedal e väl fint men känns lite tråkigt, iaf enligt min mening.

• christian12345

Medlem
    11 november, 2008 vid 18:55
    pjoter;515020 wrote:
    [..]Hemsedal e väl fint men känns lite tråkigt[..]

Nu har jag aldrig varit i Kvitfjell så jag kan inte riktigt jämföra, men jag gillar Hemsedal; om det blåser så ligger Vidda 45 minuter bort, plus att det finns lite uteställen på kvällen i Hemsedal.

• smaskens

Medlem
    12 november, 2008 vid 09:12

Jepp ännu närmare Vidda och Haugastöl med massvis av spots
    http://www.haugastol.no/index.php?m=snowkitingspots&lang=no
    är det ifrån Geilo’s alpinanläggning.

• fghi346

Gäst
    10 december, 2008 vid 19:18

It seems like we’re clearly expected to be able to grab Meditation and all our Shadow goodies at level 80, which is what the talent trees are designed for;We have mass available stock of world of warcraft gold on most of the servers, so that we can do a really instant way of wow gold delivery. We know what our buyers need so we offer an instant way of cheap wow gold, the cheapest wow gold delivery. I doubt Blizz is too concerned about what we’ll do with ten fewer points. Dispersion is god awful, and the mana return nerf is borderline unforgivable. I’m shelving my much loved shadow priest until they work this swath of problems out, and give us something not just practical but fun as an end talent.By the way, our cheap wow power leveling is still on sale, please come to us if you need the powerleveling service, you can come to our site have a look, compare the price and the level what you decide to order and buy wow powerleveling from us.

• christian12345

Medlem
    10 december, 2008 vid 19:35

shut your fucking face, uncle-fucker.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Hemsedal eller Hafjell/Kvitfjell

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.