• Publicerad av janne på 14 mars, 2000 vid 20:30

    Hej alla goa windsurfare!!!!
    Jag skulle behöva lite tips till min hemsida, innehåll mm!!
    Jag har inte haft tid att fixa till den !! så nu ska jag försöka göra den gör bra……
    sidan är surf.to/swe121 men den ser förjävlig ut!!!!

    Janne

    wisco svarade 24 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 06:38

    En sak är säker den behövs verkligen rustas upp… det hade varit coolt med lite java-script och sånt…..

  • smurf

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 08:05

    eheeeeee…

    Ja exakt!!!
    släng in lite java script, java beans, aplets, XML, DHTML, ASP så har du en bra hemsida!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 10:07

    Det behövs inte så mycket teknikaliteter för att få en bra sida. Det viktiga är att den uppdaterras regelbundet, minst en gång
    i veckan. Har man inget konkret kan det duga med någon typ av logg eller dagbok, typ”000316: Fick nya surftidningen där
    det står att bla bla och det tycker inte jag för bla bla.” Bilder måste finnas i tumbnails så att man får en snabb överblick.
    Brödtexten var svårläst. Informationen om tex mistral cup för lite;tex länk till mistral, hur är brädan uppbygd?, varför just denna bräda
    , historien bakom, testresultat på den jmf med andra osv osv.
    Det behövs en del jobb för att få en välbesökt sida. Köp en reklamplats här på konfen vetja så lär du garanterat få besökare.

  • janne

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 18:35

    Var får jag tag på java-beans mm.???

    Janne

  • smurf

    Medlem
    17 mars, 2000 vid 08:38

    Kolla readisken på konsum…

    Nej skämt och sido, mitt inlägg var ett ironiskt försök att vara lustig.
    En hemsida blir inte bättre för att man har mängder av avancerad teknik.
    Innehållet är betyldigt viktigare, ett tips för att enkelt snygga upp
    det hela skulle dock kunna vara att dra ner till lite mer diskreta färger.
    Skarpa kontraster är aldrig bra…

  • pher

    Medlem
    17 mars, 2000 vid 09:09

    Gör inte som tex mistrals eller fanatics hemsida. Dessa suger kraftigt tycker jag. Speciellt Mistrals har jag retat mig på länge. Förbannat dåligt uppdaterad och dåligt med info om deras grejor. Starboards är snygg och väl fungerande men saknar fakta och information…

    En sida som jag tycker innehåller bra support och info om deras segel tycker jag är Sailworks sida.

    Så satsa på uppdatering av sidan ofta och en enkel navigering. Ej för mycket bilder som slöar ner mm.

    Lycka till!

    Det är sidorna som det händer lite med som man återkommer till. Och då inte bara design även om det är juste om sidan är snygg och snabb.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 mars, 2000 vid 11:21

    Lite justa bilder när du eller andra poolare surfar är alltid gott att ha. Finns det ngt. tråkigare än när man kommer in på ngns hemsida och kollar i bildgalleriet och där finns bara en massa inscannade bilder från F2 och NP’s kataloger (som man sett 1000 ggr. innan). Alltså ut och ta lite goa bilder (gärna många) när ni surfar. /MC

  • wisco

    Medlem
    17 mars, 2000 vid 11:26

    tycker det hade varit kul att läsa lite om olika ställen i sverige, så lite bilder och text om ställena ni surfar på, Inte det vanliga fakta-köret som man kan läsa på vilken sida som helst, utan locals:arnas egna synpunkter om sina ställen, eller nåt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.