Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hengos RC Heli filmer?
-
Filmar allt möjligt, mest skog å reklam. Men bänka er framför X-games å kolla real snow så får ni nog se lite helishots på lite tung streetsnowboard 🙂
Ska bli mer brädsport, lätt!!SkånePaul:
“En sån?”
Det är en definitionsfråga. man KAN flyga i typ 10m/s men det blir jävligt instabilt. När jag var på svalbard i somras tvingades jag många gånger att flyga i typ 6-7m/s det gick att filma men blev lite skakigt. Man kan dock komma undan mycket skak genom att filma i typ 60fps och sen spela upp de i 30.En stor “vanlig RC helikopter” klarar mer vind än en s.k multirotor med 4-6 eller 8 propellrar. största nackdelen är att den är sjukt mycket farligare.
-
Här har ni ett storas till helikopter, han flyger red epic över vatten. Dyra crasher.
[ame=”http://vimeo.com/32175747″]Sample Footage on Vimeo[/ame]
-
SWEEEEET!!!!
Så filma kite i 8-10 m/s är kört om man inte har rejäla doningar? 🙂
Och då är en “vanlig heli” att föredra?
-
skulle föredragit vanlig RC heli yes.
Men fortfarande… verkligen ingen höjdare att filma kite med RC, typ nog de svåraste.. Långa avstånd, vatten, VIND! -
Så du filmar redan brädåkning och grejer, shit vad coolt Henning, riktigt najs.
-
Nu är halldor i final!!!!!!!!!
in å rösta me er, just nu står de 50% 50%!! -
Jag har röstat. Gå in och rösta ni med så att vi tar hem guldet till Island/Sverige. Sjukt fina sekvenser på världens mest innovativa åkare.
Logga in för att svara.