Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hittadede stenar i TT
-
Hittadede stenar i TT
Publicerad av lbj på 17 mars, 2006 vid 19:53Under dagens Skridskotur i TT märkte jag ut stenarna
1:an var en stor rackaresurfan svarade 18 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Stämmer väl överens med den jag hittade. Lite sorgligt att man fortfarande kan åka skridskor på TT… Vad blev toppfarten? 😉
-
De va bra Lars för ja har handlat några dyringar till fenor super!!!
-
går det att få siffrorna på den waypointen?
skulle ju vara kul att se hur nära man va :crazy:
-
Ett litet förtydligande.
Själv har jag och min fena missat stenen -
jag hade också missat dom med många meters marginal, puh:crazy:
en som borde va nära kalsongbyte e ju getwet:ooo:
va du på här eller? -
Knatte
Gäst18 mars, 2006 vid 15:2433 Km/h är stabilt 😀 Jag har kommit upp i något liknande i medvind och glanskis förra året..
-
tbsurf wrote:jag hade också missat dom med många meters marginal, puh:crazy:
va du på här eller?Inte långt ifrån:cool2: …….hoppas att någon märker ut dom till kommande säsong så vi slipper olyckor. In i en av dom i 35-40 konop kan sluta riktigt tokigt.
Någon som vet förresten vilket djup dom ligger på i normalt vattenstånd.Misstänker att det är där musselbanken låg och knädjupt vatten.
Men nu vet man iaf var man INTE ska segla nästa gång. Men det är frestande att kliva upp några grader för att sedan falla av ned mot piren.
Surfan måste ha passerat där ett par ggr också?
-
getwet wrote:tbsurf wrote:jag hade också missat dom med många meters marginal, puh:crazy:
va du på här eller?Inte långt ifrån:cool2: …….hoppas att någon märker ut dom till kommande säsong så vi slipper olyckor. In i en av dom i 35-40 konop kan sluta riktigt tokigt.
Någon som vet förresten vilket djup dom ligger på i normalt vattenstånd.Misstänker att det är där musselbanken låg och knädjupt vatten.
Men nu vet man iaf var man INTE ska segla nästa gång. Men det är frestande att kliva upp några grader för att sedan falla av ned mot piren.
Ja o lars ska borra ner markeringar i väckan i stenarna!
Ja hyr en Bergborrmaskin Cobra så sätter vi i 15mm armerings järn som man kan trä gammla master på! jo ja har paserat dom några gånger men ja har lyckats att inte träffa dom som tur är -
Går det att lägga in waypoints direkt i GPSAR?
Får inte koordinaterna att stämma, när jag varit i TT så har jag varit på Lat: 57.17 och Long: 17.69 får inte ihop det riktigt…. :tongue: -
Knatte
Gäst19 mars, 2006 vid 08:39surfan wrote:getwet wrote:tbsurf wrote:jag hade också missat dom med många meters marginal, puh:crazy:en som borde va nära kalsongbyte e ju getwet:ooo:
Ja o lars ska borra ner markeringar i väckan i stenarna!
Ja hyr en Bergborrmaskin Cobra så sätter vi i 15mm armerings järn som man kan trä gammla master på! jo ja har paserat dom några gånger men ja har lyckats att inte träffa dom som tur ärSkulle ju vara kanon om dessa stenar blir utmärkta på ett tydligt sätt 😀 Vem vill offra fenor/brädor i onödan…
-
Gött gubbar! Hade inte varit dumt om ni hade kunnat hitta o märka ut stenen bortåt bryggan åt Kungsbacka till.
-
Tanken är god men markera med armeringsjärn(master) låter lite farligt. Rekommenderar en boj med sänke istället. Hopps det löser sig. Observationer i Kalmar idag, strålande sol och +10 i skuggan vindstilla.
-
Från o med idag finns det fixerade armeringsjärn ca 1,5 m höga i stenar TT1-TT5. Vi hittade ytterligare sten TT4. Övriga stenars position i TT finns nu sparade hos LBj
Daniel passade på att prova nya träningsmetoder. Isen var för övrigt 20 cm.
Smälter det 1 cm om dagen så är det seglingbart i TT runt 10 april
LBj/Surfarn
Logga in för att svara.