Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälmar
-
Hjälmar
Publicerad av tomp89 på 5 augusti, 2007 vid 10:53Tjenna alla … har en liten fråga angående hjälmar…
Jag har sett flera kiteare som har hjälmar med en liten ball skärm där bak lr fram(lr var det nu är) Jag undrar om någon av er vet var man kan köpa sånna hjälmar…:grin: Jag vet att ett av märkena heter capix, kan dock inte hitta några återförsäljare i sverige, d e skitbra om ni kommer med andra förslag också
Hade gött || Tommy:wink:
debkausf svarade 16 år, 10 månader sedan 22 Medlemmar · 32 Svar -
32 Svar
-
det finns en hjälm som heter jobe
och sen har ju mystic några varianter
-
Jag har nyligen börjat använda hjälm o mitt tips är att man ska ha en hjälm som går ner o skyddar öronen så de skyddar trumhinnan, lika bra om man ändå ska ha en hjälm…
Har spräckt min trumhinna 2 gånger när jag kraschat i loopar…
Sist hade jag en hjälm där det var öppet för öronen så det hjälpte inte… -
Min polare fick en fläskläpp när han tjongade i läppen i brädan. För att va på den säkra sidan bör man ha integralhjälm.
-
jag fick min bräda på smalbenet en gång gjorte jätteont, har fotbolls benskydd till salu, ge bud.
-
@vallevall 402974 wrote:
det finns en hjälm som heter jobe
och sen har ju mystic några varianter
Mystics hjälmar är mycket bra, personligen andvänder jag den här:
http://www.720sport.se/productinfo.asp?productID=125&categoryID=33
Det är en Utpräglad wakeboardhjälm som funkar kanon till kite! också det enda alternativet på marknaden idag som är så pass snygg att man vill ha den på sig 😛
//
Johan
Gotlands kitesurfskola -
@Gurra_g 402991 wrote:
mitt tips är att man ska ha en hjälm som går ner o skyddar öronen så de skyddar trumhinnan
Synd bara att man förlorar halva balanssinnet när man har nått som sitter över öronen.
Viktigt att skydden för öronen inte sitter för tätt och att det finns hål som som släpper igenom ljud och luft. -
Jag kör med en Protec Wake vilken jag är mycket nöjd med. Öronskydd som är avtagbara. Personligen tycker jag den är ganska snygg och den fick skydda mitt huvud även under snowboardsäsongen.
Möjligheten till att reglera storlek är också bra. -
Gath Kite Helm Vario Standard
Mit verstellbarem Visier. Lieferbare Größen S,M,L,XL,XXL. Verschiedene Farben.
Preis: € 159,90De bästa man kan köpa!
-
kasimir;403055 wrote:We are the robots da…na…na…na!
Hehe. Håller med. Det verkar som att ”kite-hjälmar” antingen kostar en förmögenhet eller får en att se ut som Darth. (eller Mars attacks, om man köper en Gath). Eller alltihop på en och samma gång.
Man kan köpa en billig (tror det är 200:- den går på) skatehjälm på Stadium och sätta på gaffa för att skydda öronen. Gaffan kommer vara ett par cm utanför öronen, så om man bara gör ett par hål i den, så kan man ha kvar balanssinnet. Om man dessutom blingar hjälmen med massa feta stickers så blir det lättare att ragga (tror jag).
För att min idé skall kunna tävla med ridhjälmar och annat så har jag gjort en pedagogisk bild.
Christian
-
Cool:)…Billabong loggan fixar det mesta ju!
Men vad menar du med gaffan, är det tejpen eller har du nåt skyddande material innanför för att skydda så att inte trumhinnan pajjar vid krascher? -
Undrar vart planeten WARP ligger då? Den ser ju ut att vara lite utomjordig din hjälm med?
Logga in för att svara.