• Publicerad av tomp89 på 5 augusti, 2007 vid 10:53

Tjenna alla … har en liten fråga angående hjälmar…

Jag har sett flera kiteare som har hjälmar med en liten ball skärm där bak lr fram(lr var det nu är) Jag undrar om någon av er vet var man kan köpa sånna hjälmar…:grin: Jag vet att ett av märkena heter capix, kan dock inte hitta några återförsäljare i sverige, d e skitbra om ni kommer med andra förslag också

Hade gött || Tommy:wink:

debkausf svarade 16 år, 10 månader sedan 22 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • edorf

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 11:11

ontopsports.com

• zo0

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 12:06

hur sitter dom då? asså ramlar dom av i hårda crasher o sånt?

• vallevall

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 12:29

det finns en hjälm som heter jobe titan2_1.jpg

och sen har ju mystic några varianter
    img1157470194.jpg

Combat-Helmet_web.jpg

• gurra_g

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 15:37

Jag har nyligen börjat använda hjälm o mitt tips är att man ska ha en hjälm som går ner o skyddar öronen så de skyddar trumhinnan, lika bra om man ändå ska ha en hjälm…
    Har spräckt min trumhinna 2 gånger när jag kraschat i loopar…
    Sist hade jag en hjälm där det var öppet för öronen så det hjälpte inte…

• skejtar_henke

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 15:54

Är det en ridhjälm eller?

• bohm

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 16:29

Min polare fick en fläskläpp när han tjongade i läppen i brädan. För att va på den säkra sidan bör man ha integralhjälm.

• aka_kalle

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 16:43

jag fick min bräda på smalbenet en gång gjorte jätteont, har fotbolls benskydd till salu, ge bud.

• celestial

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 17:08

@vallevall 402974 wrote:

det finns en hjälm som heter jobe titan2_1.jpg

och sen har ju mystic några varianter
    img1157470194.jpg

Combat-Helmet_web.jpg

Mystics hjälmar är mycket bra, personligen andvänder jag den här:

http://www.720sport.se/productinfo.asp?productID=125&categoryID=33

Det är en Utpräglad wakeboardhjälm som funkar kanon till kite! också det enda alternativet på marknaden idag som är så pass snygg att man vill ha den på sig 😛

//
    Johan
    Gotlands kitesurfskola

• kasimir

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 20:08

@Gurra_g 402991 wrote:

mitt tips är att man ska ha en hjälm som går ner o skyddar öronen så de skyddar trumhinnan

Synd bara att man förlorar halva balanssinnet när man har nått som sitter över öronen.
    Viktigt att skydden för öronen inte sitter för tätt och att det finns hål som som släpper igenom ljud och luft.

• mr_skans

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 20:17

Jag kör med en Protec Wake vilken jag är mycket nöjd med. Öronskydd som är avtagbara. Personligen tycker jag den är ganska snygg och den fick skydda mitt huvud även under snowboardsäsongen.
    Möjligheten till att reglera storlek är också bra.

• jonaish

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 20:18

Gath Kite Helm Vario Standard
    Mit verstellbarem Visier. Lieferbare Größen S,M,L,XL,XXL. Verschiedene Farben.
    Preis: € 159,90

De bästa man kan köpa!

• kasimir

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 21:01

We are the robots da…na…na…na!

• christian12345

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 22:30
    kasimir;403055 wrote:
    We are the robots da…na…na…na!

Hehe. Håller med. Det verkar som att ”kite-hjälmar” antingen kostar en förmögenhet eller får en att se ut som Darth. (eller Mars attacks, om man köper en Gath). Eller alltihop på en och samma gång.

Man kan köpa en billig (tror det är 200:- den går på) skatehjälm på Stadium och sätta på gaffa för att skydda öronen. Gaffan kommer vara ett par cm utanför öronen, så om man bara gör ett par hål i den, så kan man ha kvar balanssinnet. Om man dessutom blingar hjälmen med massa feta stickers så blir det lättare att ragga (tror jag).

För att min idé skall kunna tävla med ridhjälmar och annat så har jag gjort en pedagogisk bild.

Christian

• oden031

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 22:57

Cool:)…Billabong loggan fixar det mesta ju!
    Men vad menar du med gaffan, är det tejpen eller har du nåt skyddande material innanför för att skydda så att inte trumhinnan pajjar vid krascher?

• vallevall

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 07:15

Undrar vart planeten WARP ligger då? Den ser ju ut att vara lite utomjordig din hjälm med?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.