Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälmar
-
Warp är typ Netto eller H&M för hjälmar – det är Stadiums billiga hjälmmärke.
gaffa=duct tape=silvertejp=munkavletejp. Det är den som skyddar öronen vid looparna. Mer behövs inte, tror jag.
Christian
-
Hjälm är grymt och det finns ju ganska billiga som är gjorda för wake och kitesurf så slipper man modda. Kör själv med en B2 wake från pro-tec. Kosta 550 inkl frakt och sitter helt okej. Vit är den oxå så man/den syns bra på bild. 😉 :laugh:
-
@christian12345 403079 wrote:
Hehe. Håller med. Det verkar som att ”kite-hjälmar” antingen kostar en förmögenhet eller får en att se ut som Darth. (eller Mars attacks, om man köper en Gath). Eller alltihop på en och samma gång.
Man kan köpa en billig (tror det är 200:- den går på) skatehjälm på Stadium och sätta på gaffa för att skydda öronen. Gaffan kommer vara ett par cm utanför öronen, så om man bara gör ett par hål i den, så kan man ha kvar balanssinnet. Om man dessutom blingar hjälmen med massa feta stickers så blir det lättare att ragga (tror jag).
För att min idé skall kunna tävla med ridhjälmar och annat så har jag gjort en pedagogisk bild.
Christian
Hahah. Klockren! Har samma nodell, men erkänner att din var snäppet vassare.
-
är det skum vadderingar i warphjälmen? har en skatehjälm med vaddering som losnar när jag kitar med den…
-
ä-holm;459641 wrote:är det skum vadderingar i warphjälmen? har en skatehjälm med vaddering som losnar när jag kitar med den…
Ja, det är det. De sitter fast med velcro. För mig har de aldrig lossnat.
Chrille
-
@jonaish 403044 wrote:
Gath Kite Helm Vario Standard
Mit verstellbarem Visier. Lieferbare Größen S,M,L,XL,XXL. Verschiedene Farben.
Preis: € 159,90De bästa man kan köpa!
Den hjälmen är så du jonaish….. Så fin du hade blivit i den..
-
christian12345;459710 wrote:Hehe. Snygg?
Man plockar förmodligen ändå bort öronskydden å sätter dit gaffatejp när man e på vatten så man kan ha de fluffiga öronmuffarna när det friskar i med minus i snön.
nic
-
På POC:en så sätter man dit mindre örongrunkor under vattensässong. Tänkta att hålla trumhinnorna hela även i kracher. Dom ingår i paketet så gaffatejp behövs inte. Kask har samma hjälmsystem (altså också svensk design) men jag vet inte hur det är med tillbehören… Tycker nog också att dom är snyggare. Båda är prissatta som en svensk produkt. Meao – Asdyra, men värda pengarna.
-
Milkman;459778 wrote:[..]Asdyra, men värda pengarna.
Hur är de värda pengarna?
-
christian12345;459781 wrote:Hur är de värda pengarna?
Med de socioekonomiska normer som vi alla är uppväxta med kommer den egna tillfredställelsen av nyinköpta prylar stå i proportion till priset. För så är det väl 🙂
nic – alla kitekrängares önskedröm
-
skejtar_henke;459737 wrote:Den hjälmen är så du jonaish….. Så fin du hade blivit i den..
ja jag vet, ha en sån när du skajtar??
Logga in för att svara.