Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmfråga…

• Hjälmfråga…

Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2004 vid 14:21

Ni gubbs som kan…vilktn hjälm ska man satsa på? En gammal hockeyhjälm eller en ny GATH (vet inte om det finns några andra ”surfhjälmar”…). Ska man ha visir på en hockeyhjälm eller är det bara i vägen??? Om jag ska våga framåten måste jag nog ha lite skydd i pallet!!! Inte för att det är så mycket att skydda men det skulle kännas tryggare…
    Och så undrar jag hur man ska göra för att inte fötterna ska åka ut stroparna när man gör en framåtloop?

smile.gif Fån

gurra1978 svarade 20 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • freerider_swe

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 14:59

kör med min gamla Bauer hockey hjälm…funkar hur bra som helst. Har aldrig tyckt att den varit ivägen och dessutom gör det bnågra grader när det blir kallare i vattnet

• baywatch

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 15:22

Har en Gath, känns inte att den sitter där. Tror inte att en hockey hjälm slår den och den är garanterat värd pengarna.

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 15:33

Körde också med hockey först, gillade aldrig det. Kändes klumpigt. Men min Gath är lätt och smidig. Känner inte behindrad på något sätt. Värd pengarna. Verkar faktiskt tåla en del stryk också, fick närkontakt med en stenhäll i höstas. Blev lite skråmor bara. Vågar inte tänka på vad som hänt utan hjälm den gången. Hjälm på!

• tdk

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 17:58

Dessutom har väl Gath skydd för öronen??

• gurra1978

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 18:13

Jag kör med en Reflex hjälm jag köpte av vindsurfing.se Fick ge 350 kr för den och jag är extremt nöjd. Den har verkligen fått ta några smällar. Jag har inga erfarenheter av Gath hjälmen men jag tycker den kostar för mycket och fattar inte varför den inte har skydd över pannan. Där har jag fått bommen några gånger och det har min hjälm klarat av.

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/DSC00115.JPG[/img]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmfråga…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.