Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmtips…

• mickew

Medlem
    29 april, 2004 vid 16:01

Tja!

har själv införskaffat en Jofa hockeyhjälm. Tror det är en av dom säkraste i kombination med låg vikt. Dessutom öronskydd för misslyckade framåtloopar.

Man blir ju inte ballast i viken, men vem är ball med hjälm på oberoende av typ…

Billig var den också, betalade 329 på ICA, då fick jag med galler också.

/Micke

• _frippe_

Medlem
    29 april, 2004 vid 17:17

Jag har klämt lite på Pro-Tecs hjälmar på en mässa och de verkar rätt sjyssta.
    Finns bl a på http://www.kajaktiv.se/Paddling/paddling.asp?strGren=helmut

• sinclair

Medlem
    29 april, 2004 vid 19:29

Kollade på några skate/rollerblade hjälmar i dag. det var av märket protech tror jag. De skulle ha 299 kr vilket jag tycker var ett helt ok pris för en hjälm.

• frippe-s

Medlem
    29 april, 2004 vid 21:45

Köpte nyligen en Cutre på surfersworkshop, funkade kalas, satt smäckat å fint å ja märkte knappt att jag hade den på mig! Den värmde dessutom lite, perfekt när det känns överflödigt med huva men lite kyligt utan, 350 kr..
    /fralle

• basse

Medlem
    30 april, 2004 vid 06:28

Jag kör med Jofa också… fungerar bra. En annan färg kanske hade varit bra.. min är gul.

• flash

Medlem
    30 april, 2004 vid 07:25

Det finns bara en liten nackdel med Pro-Tecs hjälmar!
    De är riktigt schyssta men är också riktigt, svettigt dyra! tongue.gif

• mag

Medlem
    30 april, 2004 vid 08:35

Gath är klart slimmast men tyvärr också dyrast. Om du ska segla i vågor, loopa mm så köp en lätt hjälm som inte samlar vatten eftersom du annars kan få sköna whiplashdrag i nacken. Det fick jag med en gammal Jofa. Galler är heller inge bra om man fastnar med något i gallret, för då får du ännu grymmare whiplashnackskador.

En fördel med Gath är att i rejäla tvättmaskinsvågor så är hjälmen så smidig att vattnet inte får tag i huvudet på samma sätt som en större hjälm. En hjälm som sticker ut från skallen ökar ytan som vågen får tag på.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmtips…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.