• Publicerad av _alexander på 12 augusti, 2003 vid 16:52

jag är spekulant på en 100 liters wave bräda 7 kilo tung,
    måste det vara 10 sekundmeter vind o måste jag vattenstarta/strandstarta?????? (jag väger 54)

_alexander svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 16:55

den drar du nog rigg på utan problem,
    du lär plana i 8m/s också med 54kg.
    Själv drar jag rigg med 95kg på 135 liter utan problem.
    Dock kan det vara svårt att dra rigg om man seglar i vågor,
    så vattenstart är nog att föredra.

• jerkz

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 17:31

jag väger runt 60 och kan dra rigg på en 95-liters, så det blir inga problem…

• kungdenknege

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 17:46

Svar till:

jag väger runt 60 och kan dra rigg på en 95-liters, så det blir inga problem…

[/ QUOTE ]

Samma här, drar rigg på en 90liters och väger 60. Med 6.0 planar jag dessutom vid 8m/s på min SMALA (266x55cm) bräda, så du Alexander lär inte ha några som hellst problem. Var ska du köra?

• _alexander

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 18:14

jag ska köra runt om i halmstad smile.gif
    och jag hade tänkt att köpa ett nytt segel också, ska man satsta på nånstans mellan 5-6??
    och sen var det bara en ”dum” fråga till modellen jag funderar på att köpa är en fanatic fish 2002, den borde gå att köra snabbt på plant vatten också va?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA