Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hjälp!!!
-
hjälp!!!
Publicerad av hifly på 17 september, 2005 vid 18:16kan ngn ge lite tips på hur jag ska få ur min förlängare ur masten hade den på lägsta så den gick väll för långt in i masten och kilade fast sig och nu sitter den fanemej fast. hur ska jag få ut den?
canoya svarade 19 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
ingen aning.. men skapligt varmt vatten gör det kanske lite lättare?
-
Fäst en bom runt masten nere vid förlängningen, och en andra bom runt förlängningen nära masten.
Greppa en bom i varje hand och “jucka” litegrann så du får rotation på delarna.
När du väl kan rotera delarna, så dra isär bommarna/delarna medan du roterar fram och tillbaka.Voila!
Peace all.
/rabbit -
Jag brukar ta en kraftig rörtång, lägga en bit tjockt gummi emellan och sätta den om toppen på förlängaren. Och så bommen om masten. Våld löser allt.
-
Masten är ju ett rör så prova om du inte kan komma åt att knacka ut den med en lång stav. Funkade för mig när övre fäste på min förlängare satt kvar inne i masten.
-
Jag tog en träklubba & slog till mastfoten några gånger då lossnade den.
-
yes den lossnade:) tog bommen plus en rörtång och bände lite fram och tillbaka så var den ur sen:)
-
Jag har också ett par master som smalnar av så snabbt att man inte kan använda en 45 cm förlängare med min förlängning för att den kilar fast sig inne i masten. Enda bote medlet verkar vara att antingen kapa förlängaren eller skaffa en kortare.
Logga in för att svara.