Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! AHD FD 77 eller Starboard155?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 maj, 2001 vid 09:44

Hej Janne!
    Jag har inte seglat på Starboarden som antagligen är en sjuhelvetes bra formula-bräda, så tar jag för givet att den har mastfotsplaceringen väldigt långt bak vilket medför att du får en väldigt kort våt yta (vilket gör brädan snabbare) när du seglar den med planing (vilket man oftast gör), men för att komma dit måste man ju igång vilket är lite svårare då du måste ha en lite annorlunda teknik, du måste fram betydligt mer med riggen om du ska pumpa igång den. Den har en tendens till att lova upp i vinden annars.Teknik kan man ju dock alltid utveckla… AHD:n har sin mastfotsplacering något längre fram vilket gör att den något lättare/enklare kommer igång. Sedan är den ju som någon nämnde väldigt lättseglad och lättgippad, men vilken du väljer är ju beroende av vad du är ute efter för prestanda. Var ärlig mot dig själv. Ska du börja tävla är det en sak, är det gippen du vill sätta är det en annan. AHD:n är riktigt skön att segla men det är säkert 155:an oxå. Som vanligt är det inte lätt och det är bara du som vet vad du ska ha den till och din nivå på seglingen. Var ärlig mot dig själv bara, så kommer det att bli bra vilken du än väljer

Gussen

• anonym-anvandare

Medlem
    29 maj, 2001 vid 16:29

Problemet är att jag(även om ingen annan märker det!!) konstant tävlar…Det skulle nog svida om man blir frånkörd av nån tattare på en 155:a om man just inhandlat en FD77(högst troligt!!)…Å andra sidan så kanske man klarar gippen bättre med en 77:a!

Snart singlar jag slant om ingen kommer med ett avgörande argument!;)

För inom en vecka ska jag stå på min nya bräda!

Janne

• manic

Medlem
    29 maj, 2001 vid 17:47

star-boarden har både farten och känslan, ahdn har bara känslan, valet är självklart i mina ögon.

PEACE!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 maj, 2001 vid 17:53

Tjena !
    Har du möjlighet att testa båda brädorna ?
    I så fall är det ju enkelt..köp den du tycker bäst om.

Jag läste nyss på konfen om att AHD/North ska
    starta testcenter i varberg. Starboard vet jag
    inte hur du ska testa…vet någon annan ?

Ett annat alternativ är att köpa den bräda
    som du tycker är snyggast. Kanske inte så
    vetenskapligt argument men visst kan det vara
    viktigt att brädan man åker på är snygg ?

Lycka till !
    /
    mike

• anonym-anvandare

Medlem
    30 maj, 2001 vid 06:08

Snacka med Surfman som säljer Starboard, de kan nog fixa ett test!

http://www.surfmangbg.com

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! AHD FD 77 eller Starboard155?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.