Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp att laga bräda!

• Hjälp att laga bräda!

Publicerad av gammelsurfen_ på 1 december, 2007 vid 09:04

Gjorde en spricka i nosen efter ett kastfall, det blev inte så farligt utan sprickan blev ungefär stor som en 5-krona. Frågan jag har är vad jag ska laga det med?
    Har läst runt lite på äldre trådar i forumet, men blir inte klokare av det, så ska man anväda lite glasfiberväv och epoxi? eller vad föreslår ni? skicka länkar där jag kan köpa det! var inne på biltema och tittade, men vet som sagt inte vad jag ska ha.. tacksam för hjälp!

gammelsurfen_ svarade 16 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • sannum

Medlem
    1 december, 2007 vid 10:07

gå in på http://www.epotex.se beställ brochyrer väldigt bra o utförligaproffsråd

• schnitzler

Medlem
    1 december, 2007 vid 19:03

jag köpte det här paketet i somras och det funkar klockrent.

f68402-1.jpgREPARATIONSSATS EPOXI isWatskiChecked(‘visible’);
    För mindre reparationer där man önskar epoxins styrka, vidhäftning och flexibilitet. Epoxi har många användningsområden, man kan tillverka lim och spackel för olika ändamål genom att använda olika sorters fyllnadsmedel. Det går även utmärkt att laminera glasfibervävar med epoxi (obs! ej glasfibermattor, varken emulsions eller pulverbundna). Satsen innehåller följande: 200 ml epoxi 100 ml epoxi-härdare 1 m glasfiberväv 15 cm bred 225 ml mikroballonger till spackel 225 ml mikrofiber till lim 1 st pensel 1 st blandningskopp 1 dm2 slippapper 1 par handskar 1 st blandningspinne Lagningsanvisning

Finns på – produkter – båt och underhåll – plast & glasfiber -tillbehör
    ttp://www.watski.se/

Du kommer alltid få olika svar på hur man lagar en bräda bäst. en del kommer säga att du ska använda både glasfiber och epoxi medans andra säger att det räcker med epoxi. Jag har gjort en del lagningar på min bräda då jag har skurit ut det trasiga matrialet och fyllt(beroende på hur stor skadan är) fyllt på med både glasfiber och epoxi.
    Om sprickan bara är som en 5 krona skulle jag bara använda epoxi, pga lathet, om du vill vara på den säkra sidan så använd glasfiber, det blir bara bättre.
    jag har läst att om man tar bort gammal glasfiber så ska man ersätta med nytt. Om sprickan har läckt in vatten in till kärnan så måste du ta bort det blöta och därmed även glasfibern. Om det är så i ditt fall så använd glasfiber + epoxi.
    hoppas du blev klokare

Finns folk som vet bra mycket mer än mig om det här…
    Gå ner till 4:e inlägget i länken så kan du läsa hur du gör steg för steg.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48526&highlight=watski
    lycka till
    /erik

• gammelsurfen_

Medlem
    2 december, 2007 vid 09:44

okej tack 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp att laga bräda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.