Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies HJÄLP! Felköp!?

  • viktor77

    Gäst
    19 november, 2010 vid 16:48

    Du kan ju lätt se ifall det är en “äkta” C-kite du köpt. Har du ett linsystem (bridle) som med flertalet infästningar i framkanten går till frontlinerna (linerna till mitten av bommen), ja då är det inte någon C-kite, som har infästningarna på vingspetsarna. Vingspetsarna är också mer fyrkantiga i formen på en C-kite.

    Sen kan du se på bommen ifall du kan släppa ut den närmare metern eller bara ett par dm. På en C-kite bom är det vanligare med det senare. Det är grymt skönt att ha tillgång till mycket depower, dvs kunna släppa ut bommen långt, alternativt dra i depowern och på så sätt vinkla kiten så den släpper ut mer vind = mindre kraft i kiten.

  • mjersen

    Medlem
    24 november, 2010 vid 10:05

    c kites e jätte farliga.

  • sebastianj

    Medlem
    25 november, 2010 vid 22:55

    Jag tror nog at det är en c-lite trots allt 🙂 men får väl hoppas att den är okej att åka på ändå 🙂 jag hittade en review på den: http://www.kite-surf.com/userreviews/show_review.php?Ratings_Index=2027 Kan ju läsa o se vad ni tycker om den 🙂

  • pjoter

    Medlem
    29 november, 2010 vid 10:18

    den blir säkert bra. jag lärde mig på en fuel 13kvm -04 utan 5e lina och jag lever fortfarande. Bara i sverige har vi ett stort antal utövare som lärt sig på klart “sämre” grejer och som klarat det fint. Kommer bara va lite meckigare i vissa situationer.
    Jag hoppas däremot att du inte betalt för mkt för den. Priset för en gammal c-kite är inte högt precis.

  • acemattias

    Medlem
    29 november, 2010 vid 13:40
    pjoter;640865 wrote:
    Jag hoppas däremot att du inte betalt för mkt för den. Priset för en gammal c-kite är inte högt precis.

    Det ar typ billigare att tapetsera med dom an att kopa tapet, tror det var nagon som gort ett dushdraperi av en.:grin:

  • ursuspolaris

    Medlem
    30 november, 2010 vid 21:48

    Hej,

    Om det är en 03/04 då har köpt, ja då är det kanske dags att bli en smula nervös, men om det är en hyfsta modern C-kite ska det inte vara några problem. Jag sprang själv iväg och vinst och förlust köpte en 12 m2 05 och en 16 m2 07 North Rihno (en riktig C-Kite) för att lära mig på. 12an, måste jag säga, var ingen höjdare… faktum är att den kräver ett par rejäla ballar av stål för att köra som nybörjare, men 16m2an från 07… jag bara älskar den!!!

  • regfellow

    Medlem
    1 december, 2010 vid 13:50

    Jag har pratat med många som kör gamla C-Kites 13-15m ifrån 5-16 m/s…

  • sebastianj

    Medlem
    2 december, 2010 vid 08:33

    Nej jag betalade inte särskilt mycket, fick en mystic bräda i carbonfiber och sele till också så jag kände att det var de grejorna som jag betalade för och fick liksom draken med på köpet. Men det är ju kul att det ska bli lite utmaning att lära sig 😀 Tänkte dra ut nu någon dag när det är snö ute se om man kan få lite fart på grejorna. Men om någon mot förmodan skulle vilja ha kiten som jag har så är det bara att hojta till :cool2:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies HJÄLP! Felköp!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.