Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjälp! Gpsar 3.3

• Hjälp! Gpsar 3.3

Publicerad av oaxen på 13 januari, 2007 vid 12:43

Hej!

Har förbättrat mitt PB och ska ladda in i GPSAR 3.3, fönstret poppar upp som det ska. MEN rullgardinsrubriken “GPS” som ska sitta till höger om “File” finns bara inte, vad har hänt och hur fixar jag det?

Tack på förhand!

oaxen svarade 17 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • tbsurf

Medlem
    13 januari, 2007 vid 13:09
  • oaxen

Medlem
    13 januari, 2007 vid 13:16

@tbsurf 359324 wrote:

tjaba
    kör den här
    http://www.gpsactionreplay.com/gps_install.exe

och läs det här
    http://hem.bredband.net/speedmanualen/Speedmanualen.htm#MJUKVARAN

Jo, den har jag kört igenom. Pratade precis med LInSurfs “LTK” och han förklarade att GPSAR kunde tappa “GPS”-knappen om datorn uppdaterades.

Han sa att han använde sig avnågot som hette G7 för nedtankningen. Var hittar man den?

• jester

Medlem
    13 januari, 2007 vid 13:17

G7ToWin finns att ladda ner här: http://www.gpsinformation.org/ronh/

• tbsurf

Medlem
    13 januari, 2007 vid 13:30

@Oåxen 359326 wrote:

Jo, den har jag kört igenom. Pratade precis med LInSurfs “LTK” och han förklarade att GPSAR kunde tappa “GPS”-knappen om datorn uppdaterades.

Han sa att han använde sig avnågot som hette G7 för nedtankningen. Var hittar man den?

Om det har funkat tidigare utan g7towin så borde det ju funka nu med

• the_novice

Medlem
    13 januari, 2007 vid 13:45

Jag har också tappat “GPS”-knappen, tror det blev efter en uppdatering av GPSAR. Kör därför med g7towin som funkar bra och även kan spara datan i andra format, typ Fugawi.

• oaxen

Medlem
    13 januari, 2007 vid 14:07

Jag behövde bara köra exe-filen så kom knappen tillbaka. Men nu krånglar GPS-sajten istället får felmeddelande när jag ska “adda” min nya session.

• the_novice

Medlem
    13 januari, 2007 vid 14:19

Du kan ha tappat innehållet i configurations filen, kolla att det står rätt inloggningsdata i filen: distributionGPSARconfservers.xml

• oaxen

Medlem
    13 januari, 2007 vid 15:02

@The_Novice 359333 wrote:

Du kan ha tappat innehållet i configurations filen, kolla att det står rätt inloggningsdata i filen: distributionGPSARconfservers.xml

Nu har jag fuckat upp den filen också!!!

Hittade inte “anteckningar” och öppnade med MS Word och nu kommer den inte ur Wordläget när jag öppnar den. Måste jag installera om eller kan jag bara plocka in “server”-filen?

• tbsurf

Medlem
    13 januari, 2007 vid 15:05

@Oåxen 359341 wrote:

Nu har jag fuckat upp den filen också!!!

Hittade inte “anteckningar” och öppnade med MS Word och nu kommer den inte ur Wordläget när jag öppnar den. Måste jag installera om eller kan jag bara plocka in “server”-filen?

hey Patrik
    skicka ditt lösord till tbsurf@gmail.com
    så skickar jag tillbaka filen till dej som den ska se ut

• jester

Medlem
    13 januari, 2007 vid 15:05

En xml-fil är bara en vanlig textfil. Antingen väljer du spara som i Word och väljer textfil, eller skapar en textfil i Anteckningar och kopierar in texten i den. Tips är att använda cituationstecken (“) runt filnamnet när du sparar i Anteckningar (“servers.xml”) annars kommer du få en .txt-filändelse.

• tbsurf

Medlem
    13 januari, 2007 vid 17:12

@tbsurf 359343 wrote:

hey Patrik
    skicka ditt lösord till tbsurf@gmail.com
    så skickar jag tillbaka filen till dej som den ska se ut

sådär, nu ser vi att det gick bra till slut http://www.gps-speedsurfing.com
    lite tålamod och lite hjälp så löser det sej

fan du är ju snabbaste svensk 2007 (än så länge iallafall)
    kör hårt Patrik så ses vi på roxen framöver

• Knatte

Gäst
    13 januari, 2007 vid 17:53

@Oåxen 359322 wrote:

Hej!

Har förbättrat mitt PB och ska ladda in i GPSAR 3.3, fönstret poppar upp som det ska. MEN rullgardinsrubriken “GPS” som ska sitta till höger om “File” finns bara inte, vad har hänt och hur fixar jag det?

Tack på förhand!

Härligt att gamla “Bettan” var på humör idag:tongue: Riktigt respektabel fart du kom upp som bäst :laugh:

• oaxen

Medlem
    13 januari, 2007 vid 18:34

Ja, hon känns som ett fynd. Bra kvot kr/knop. Särskilt med tanke på att jag köpte loss camberseglet av en av “Bettans” tidigare ägare för några hundralappar.

Jag ger mig inte förrän hon är uppe i 35 kn (2s), det är årets mål. 1.6 knop kvar. Idag hade jag aldrig ordentligt drag i 5.3:an så det ska nog gå.

Hoppas min knop-karma spiller tillbaka så att kan komma igång snart, har förstått att det kan behövas. Ska se om jag kan öka imorgon.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjälp! Gpsar 3.3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.