Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp, hemförsäkring snabbt!

• hjälp, hemförsäkring snabbt!

Publicerad av walle på 27 februari, 2007 vid 11:45

Är det nån som vet vilka bolag som försäkrar kite/surf prylar genom den vanliga hem/hus försäkringen?

har just köpt hus och ska tekna försäkring men swedbanks försäkring täcker inte[/] mina kitesurfprylar

den täcker alla andra leksaker så som fiddy, kajaker cyklar och annat men inte mina surfprylar… det enda den inte gäller på verkar det som!?

så med andra ord om mina prylar blir stulna i huset/bilen får jag inte ett öre…

swedbank vägrade försäkra dom inte ens genom tillägsförsäkring.

_frippe_ svarade 17 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • oaxen

Medlem
    27 februari, 2007 vid 11:51

Det kan hänga på var i landet man ska försäkra sig. Jag har tecknat en utmärkt tilläggsförsäkring i LänsFörsäkringar, Östgöta brand – småbåtsförsäkring. Jag har t o m tecknat en dubbel för att täcka in alla prylar.
    Har du tur funkar samma nere hos dig. I andra län finns inte denna möjlighet trots att det är samma mamma-bolag.

Sök på försäkringar här på konfen, frågan har varit uppe många gånger.

• _frippe_

Medlem
    27 februari, 2007 vid 19:25

Jag hade If förut och dom täckte vindsurfingprylar upp till 25.000. Nu har jag Trygg Hansa och där var jag tvungen att teckna en tilläggsförsäkring för ca 300 kr per år.

• basse

Medlem
    28 februari, 2007 vid 12:43

Vi har Folksam. KOstar 400 per år…. de har höjt rätt mycket de senaste åren.

• guppy

Medlem
    28 februari, 2007 vid 17:24

SalusAnsvar har något nytt tillägg som ersätter småbåtsförsäkringen, som ju blir lite svårtolkad till surfprylar.

• Oregistrerade

Gäst
    8 mars, 2007 vid 13:56

jäkla shit, jag fick inte en spänn på min hemförsäkring när jag hade inbrott i källaren…SÅ FÖRSÄKRA PRYLARNA!

• johan_gbg

Medlem
    8 mars, 2007 vid 14:21

jag har Tennant och de försäkrar inte v-surf prylar!
    /J

• dr-masse

Medlem
    8 mars, 2007 vid 14:33

Källarinbrottet, förmodar jag, var väl i separat källarförråd för lägenhet?

De är ju, tyvärr, alltid oförsäkrade så vitt jag känner till.

• jat

Medlem
    8 mars, 2007 vid 18:45

@dr Masse 368946 wrote:

Källarinbrottet, förmodar jag, var väl i separat källarförråd för lägenhet?

De är ju, tyvärr, alltid oförsäkrade så vitt jag känner till.

Länsförsäkringar hemförsäkringar med tillägget småbåtsförsäkring täcker vindsurfprylar, även när de ligger i källarförrådet fick jag veta av dem. Du måste dock har tillägget småbåtsförsäkring annars så täcker inte hemförsäkringen båtprylarna i förrådet. Dock så krävde det att källarförrådet hade riktig dörr och ingen nät-upplaga = hönsnät eller liknande.
    /J

• _frippe_

Medlem
    8 mars, 2007 vid 22:11

@JAT 369001 wrote:

Länsförsäkringar hemförsäkringar med tillägget småbåtsförsäkring täcker vindsurfprylar, även när de ligger i källarförrådet fick jag veta av dem.

Jag har fått skriftligt på att även If’s hemförsäkring (utan tillägg) täcker det. Jag är ganska säker på att detsamma gäller Trygg Hansas småbåtstillägg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp, hemförsäkring snabbt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.